vrijdag 24 juli 2015

DIY - kraamcadeau geboortekrukje/boxkleed


Geschreven door Jantina 
Al vanaf ik heel jong ben vind ik het leuk om dingen zelf te maken. ook vind ik het leuk om iemand wat cadeau te doen waar hij of zij langere tijd wat aan heeft. Dit geld dus ook voor kraamcadeautjes.

Box kleed
Vorig jaar is mijn zus bevallen van een zoontje. Voor haar maakte ik een box kleed als kraamcadeau.




Dit heb ik hiervoor gebruikt:
  • Bestaand box kleed als vulling
  • 3 verschillende soorten stof die mooi bij elkaar passen
  • naaimachine
  • naald en draad.
  • meetlint
  • spelden
  • potlood en schaar


Hoe heb ik dit gemaakt:
Allereerst heb ik opgemeten hoe groot de stukken stof moesten zijn. deze heb ik afgetekend en wat extra stof afgemeten voor de zoom. daarna heb ik de voorkant afgespeld en alles vastgenaaid. toen dat allemaal vast at heb ik de achterkant er aan genaaid. ik hield hielt de helft van en zijkant open om de vulling in te kunnen doen. Vervolgens heb ik de vulling er in gedaan en die op verschillende punten vast gezet aan de hoes. Dit deed ik in de hoekjes en in het midden van elke zijkant. ook zette ik het middelste deel, met de andere stof, vast met een paar steekjes zodat het niet zou gaan schuiven. Als laatste naaide ik de zijkant dicht.


Geboorte krukje
vorige maand is een van mijn beste vriendinnen bevallen van een zoontje. Voor haar maakte ik dit geboorte krukje.


Dit heb ik hiervoor gebruikt:
  • wit krukje van de Action
  • home deco verf in twee blauw tinten
  • plakkaatverf in wit.
  • verf kwasten
  • carbonpapier
  • watervaste stift
  • blanke lak (spuitbus)


Hoe heb ik dit gemaakt:
Allereerst heb ik het krukje goed vetvrij gemaakt en met de twee tinten blauw geverfd. ik heb hiervoor 3 laagjes gebruikt. daarna heb ik met carbonpapier de sterretjes er op getekend en die vervolgens ingevuld met witte verf. Ook dit heb ik 3 keer gedaan zodat het goed dekte. vervolgens heb ik met carbonpapier de letters op het krukje gezet en deze ingetekend met watervaste stift. Als laatste heb ik het krukje nog twee keer gelakt.


Binnenkort: DIY - cadeau voor opa en oma



Wat vinden jullie er van?