donderdag 2 juli 2015

Montagne jeunesse foot cooler


Ik heb lastige voeten. Met dit warme weer heb ik last van zonneallergie wat uitslag veroorzaakt en waardoor de huid op mijn voeten los gaat laten en gevoelig is. Ik probeer mijn voeten dan ook extra te verzorgen. Gisteren gebruikte ik na een lange dag werken de Foot cooler van Montagne jeunesse en vandaag deel ik mijn mening!


De Foot cooler zit in een sachet en er zit in totaal 10 ml in. De lotion moet je voeten een verfrissend en verkoelend effect geven en hij ruikt naar blauwe bessen en pepermunt. Het gebruiken van de lotion gaat als volgt. Eerst was je je voeten. Daarna masseer je de lotion in en tot slot laat je het intrekken en zitten.


De lotion is blauw van kleur en heeft een hele sterke pepermunt geur. Persoonlijk vind ik dit meteen na het aanbrengen te overheersend. Ook valt me op dat de lotion vrij vloeibaar is.


Na gebruik valt me op dat de lotion een witte waas achterlaat en na een paar minuten voelt het niet prettig meer. Mijn voeten branden als een malle en helaas blijft dit tot zeker 2 uur na de tijd zo. Mijn handen heb ik na gebruik van de lotion gewassen, maar ook die geeft een warm en tintelend gevoel. Nee het verkoelende effect is heel ver te zoeken. Wat een miskoop? Om toch nog positief af te sluiten. De pepermunt geur is na een half uurtje verdwenen en dan ruik je de bosbes lichtelijk.


Verzorg jij je voeten extra op het moment?