maandag 13 juli 2015

Mijn leven in beeld week 28


De afgelopen week was ik op vakantie. Samen met mijn man ben ik een weekje wezen kamperen in Haaksbergen. We hebben veel verschillende dingen gedaan en lekker genoten van het mooie weer. Vandaag een verslag + een klein deel van vorige week wat jullie nog tegoed hadden. 
Zaterdag 4 juli: 

S'ochtends zijn we druk bezig met het inpakken van alle spullen en ons klaar te maken voor de vakantie. We zijn al twee keer eerder samen naar deze camping geweest en hebben er bewust voor gekozen om weer hierheen te gaan. Er is namelijk mega veel te doen in de buurt en lekker goedkoop. Ook wist ik natuurlijk niet hoe ik me zou voelen en dan is het toch wel prettig om niet volop in de zon en drukte te staan! Gezellig op een bos plek dus! 

Rond een uurtje of 10 gingen we naar de verjaardag van het zoontje van mijn zwager. Na een uurtje of twee gingen we naar huis. Hier deed mijn man de fietsen achterop de auto en toen reden we naar de camping. Eenmaal op de camping ben ik in de schaduw gaan zitten en is mijn man de tent op gaan zetten. Het leek ons niet zo slim als ik zou helpen, want het was 34 graden en ik vertoonde al wat uitdrogingsverschijnselen. Tussendoor ben ik nog wel even naar de Action gefietst voor een verlengsnoer, want die waren we vergeten. 



S'avonds fietsten we naar een watermolen. Dit was nog geen 5 minuten fietsen van de camping en ik vond dit de ideale plek om outfit foto's te maken.


Deze outfit konden jullie zondag in een artikel zien. We zaten nog even op een trappetje te kletsen en daarna zijn we weer terug naar de camping gegaan. Rond een uurtje of 9 sprong ik onder de douche en schrok ik me dood! Ik voelde iets net tussen mijn bilspleet. Ik dacht eerst een kortstje en toen een puistje, maar het bleek een teek te zijn! Ik was meteen helemaal panish en bang voor schade aan ons kindje. Gelukkig stelden mijn moeder en de vrouw van mijn vader mij gerust. Maandag zou ik voor de zekerheid nog wel even de huisarts bellen.  

Zondag 5 juli: 

We zijn samen naar Enschede gefietst. Mijn vader had verteld dat hier een vrij grote aquariumzaak zat en daar zijn we gezellig even wezen kijken. Wij hebben op dit moment marmerkreeftjes en willen wel graag wat anders en ze hadden er keuze genoeg! Daarna zijn we doorgefietst naar de stad waar koopzondag was. We zijn wezen neuzen bij de Primark. Hier kon ik helaas niet voor mezelf slagen, maar wel voor de baby! Na een drie uurtjes zijn we terug naar onze tent gefietst.


Daarna zijn we doorgereden naar de supermarkt voor het avondeten. Ook nam ik sterilon mee om mijn tekenbeet te ontsmetten!


De tent lag helemaal vol met naaldjes! Een leuk uitzicht vanaf binnen. S'avonds speelden we het kaartspel jokeren.

Maandag 6 juli: 


Ik maakte een me op. Ik vind dit heerlijk om te doen tijdens het kamperen. Normaal ook al wel hoor! Ik voel me vaak toch wat minder vrouwelijk en make-up haalt dat weer terug!


Toen we beide klaarwaren reden we naar de dierentuin in Nordhorn! Een leuke dierentuin voor een goede prijs!



Door de warmte was ik wat verbrand, dus smeerde ik me in met aftersun. Ook deed ik de zonnebrand in de tas zodat we die ook bij de hand hadden!


Bij de receptie nam ik wat folders mee voor leuke uitjes.


Als avondeten at mijn man een salade en ik bakte pizza broodjes in onze mini oven.

Dinsdag 7 juli: 

Nadat we ons klaargemaakt hadden zijn we op de fiets gestapt richten Duitsland.


Onze eerste stop was in het plaatsje Vreden. Het plaatsje zelf vond ik niet heel bijzonder, maar de hebben er een ijstent die de lekkerste ijsjes ooit verkoopt! Ik bestelde samen met mijn man deze pizza ijscoupe voor €7,50 we hebben hem maar gedeeld, want hij was echt te groot voor een persoon.

Daarna fietsten we door naar Ahaus. Ook dit plaatsje viel wat tegen, maar was al wel groter dan Vreden. Gelukkig was de fietstocht wel heel mooi en gezellig.


Na Ahaus fietsten we door naar Buurse hier zit een Hollandmarkt en daar hebben we avondeten gegeten. Ik bestelde heek met patatjes en groente met een heerlijke kaassaus!

Woensdag 8 juli: 

We gingen naar kasteel Warmelo in Diepenheim. Hier hadden ze zandsculpturen en het leek ons wel leuk om ernaar te kijken.


Eenmaal daar bleken de sculpturen wat tegen te vallen. Ze waren erg mooi, maar er stonden er maar een stuk of 10 en het was toch echt meer gericht op de tuin er omheen en naar mijn idee leuker voor oudere mensen.



Ook het kasteel vond ik niet helemaal kasteel waardig, maar toch wel erg mooi om vast te leggen op de foto!

Daarna reden we door naar Erve brooks. Dit is in Gelselaar en dit is echt een aanrader voor gezinnen met kinderen. Voor het bezoeken van het terrein betaal je geen entree en er is van alles te doen. Ze hebben een klein museum, kinderboerderij en allemaal speeldingen voor kinderen.

Wij gingen heen voor het avonturen pad en het blote voeten pad. Hiervoor betaalde je €3,50 entree en daar kreeg je een stroopwafel, een pakje drinken en een mini cadeautje bij!



Zowel het avonturen pad als het blote voeten pad was heel leuk en lachwekkend. Ik heb wel wat extra voorzichtig gedaan ivm de zwangerschap, maar gelukkig kon je ook prima om de hindernissen heen lopen.

Donderdag 9 juli: 

S'ochtends zijn we wezen ontbijten bij de Ikea in Hengelo en daarna zijn we de winkel even doorgelopen. Ook zijn we de andere winkels op het terrein even bij langs gegaan. Vooral in de Prenatal konden we ons prima vermaken! Toen we uitgekeken waren was het alweer 12 uur en besloten we hotdogs te gaan eten bij de Ikea. Daarna reden we terug naar de camping.

Na even gezeten te hebben gingen we naar Lankheet dit is een waterpark met verschillende routes. Wij hebben bij elkaar zo'n 6,5 km gewandeld.



Zaterdag 11 juli: 

We zijn in de ochtend naar de markt in Weerselo geweest. Een leuke en grote markt! We hebben zelf niks gekocht, maar er is wel voor ieder wat wils! Daarna zijn we terug gereden naar de camping waar we nog even een uurtje hebben gezwommen. Daarna zijn we de tent gaan afbreken en reden we naar huis! Ondertussen kwamen we lange een baby-dump, dus daar zijn we ook nog even naar binnen gegaan.

Zondag 12 juli: 

Ik heb een beetje aan geprutst in huis en ben even bij mijn moeder langs geweest. Ook maakte ik 5 artikelen voor hier, want het wordt tijd dat ik een voorraadje ga aanleggen! Ik heb nu nog twee weken vakantie, dus mooi de tijd ervoor! S'avonds speelde ik Kolonisten van catan met mijn man en dit verloor ik 3 keer.


Ga jij deze zomer nog op vakantie? Zo ja waarheen? 

1 opmerking:

  1. Dat is indd even schrikken de teek! Gelukkig was je er op tijd bij. De foto's zien er gezellig uit! Wij gaan dit jaar niet op vakantie ivm mijn pasgeboren dochter.

    BeantwoordenVerwijderen