donderdag 1 oktober 2015

Welke dingen pas ik aan op beauty gebied in de herfst?


Afgelopen maand was de koudste september maand sinds 2001 en dat geeft mij najaarskriebels. Tijd om weer wat dingen aan te passen op beauty gebied. Een gedeelte doe ik al automatisch, maar er zijn ook een aantal dingen die nog wel gaan komen als ik merk dat mijn lichaam het nodig heeft.


Nagellak: 

Ik lak mijn nagels de laatste tijd niet zo vaak meer als vroeger, maar dat moet maar weer eens veranderen. Mijn ervaring is dat ik net als normaal kies voor lakjes met een speciale twist of met een bijzondere kleur. Wel kies ik sneller voor lakken met diepere tinten! Straks met de feestdagen ga ik weer voor glam en glitter, maar waarom zou dat nu ook niet al kunnen! Mijn nagels zijn mijn trots en die mogen de show wel stelen.


Verzorging:

In de zomer gebruik ik helemaal geen crème voor mijn handen, maar met het koude weer is dat wel anders. Ik smeer ze nu denk ik zo'n twee keer per week in, maar mijn ervaring is dat het zodra het kouder wordt wel iedere dag gaat zijn. Met mijn voeten is het een beetje hetzelfde verhaal. Ik heb in de zomer altijd veel last van de warmte waardoor de huis onder mijn voeten scheurt en ik jeuk krijg en als het koud is dan krijg ik last van wintertenen! Eigenlijk zou ik nu alweer moeten beginnen met 2x per week een voetenbadje waarbij ik mijn voeten scrub en insmeer om ze extra te verzorgen, maar tot nu toe is het 1x per maand.

Ook het verzorgen van mijn gezicht en lichaam kan beter. Ik smeer zelfs niet eens structureel met een dag en nachtcrème. Zonde, want ik kan altijd duidelijk zien dat mijn huid dat wel kan waarderen. Ook wil ik proberen om na het douchen of in bad gaan me in te smeren met een bodylotion. Dit is normaal al belangrijk, maar nu ik zwanger ben misschien nog wel meer.

Tot slot merk ik dat ik weer andere parfums aan het gebruiken ben. De zoete en fruitige geuren blijven weer vaker in de kast staan en ik ga voor wat kruidigere en zwaardere geuren!


Make-up: 

Mijn favoriete onderdeel. De make-up! Ik ga voor diepere tinten voor zowel mijn ogen, lippen als wangen en ik hou er zo van. Waar ik in de zomer vaak vrolijke felle tinten draag ga ik nu wederom voor diepe kleuren zoals donker groen, grijs, bruin, donker blauw en paars op mijn ogen.Op mijn lippen en wangen ga ik tegenwoordig voor paars en rood. Bruin schijnt ook in te zijn voor op de lippen, maar ik weet niet of ik wel met die trend mee ga!


Fashion: 

Niet helemaal beauty, maar het werkt wel mee aan je uiterlijke vertoning! Ik moet nodig mijn kledingkast gaan aanvullen, want ik heb alles uit mijn kast gepast en ik pas bijna niks meer. Logisch, want mijn buik groeit als kool! Wat ik aan mijn kast wil toevoegen zijn vooral de kleuren grijs, paars, donker blauw en misschien zelfs wel wat okergeel! Ook ben ik natuurlijk dol op jasjes en de fluffy vesten die je de laatste tijd veel ziet vind ik ook erg leuk!


Welke dingen pas jij aan op beauty gebied in de herfst?