vrijdag 2 oktober 2015

Tag de laatste keer


Voor alles is een eerste keer, maar wat weten wij nog van de laatste keren dat we iets deden? Vandaag gaan we met de billen bloot en beantwoorden we de tien vragen van de laatste keer tag! 

De laatste keer dat wij: 

1. Uitgebreid hebben gekookt?

Paola: Ik ben nou niet bepaald een keukenprinses en toen ik nog aan het werk was kookte mijn man bijna altijd. Nu ik bij huis zit kook ik vaker en voor mijn doen is stamppot boerenkool maken al uitgebreid koken, dus dan was het afgelopen maandag! 
Jantina: Wij koken altijd redelijk uitgebreid. Maar de laatste keer dat we echt uitgebreid hebben gekookt is al een paar weken geleden. Ik werk veel s'avonds waardoor we weinig tijd hebben om samen te eten.


2. Dachten ik wil nog een baby?
Paola: Nou.. Eerst maar een bevallen van deze ;)
Jantina: hahaha vandaag... Jenoah is nu een half jaar en ik wil (als ons dat is gegund) een groot gezin met niet veel leeftijd tussen de kinderen. Maar voor nu nog geen concrete plannen.

3. Zo hard hebben gelachen dat de mascara op onze kin hing?
Paola: Vorige week zondag in bad met mijn man! We waren aan het fantaseren over hoe de baby eruit zal gaan zien en ik gaf aan dat zijn ogen wel typisch zijn, dus het me niet zou verbazen als ze zijn ogen zou krijgen. Ook zijn oren en neus zie ik liever bij de baby dan die van mij! Dan bleef de mond nog over, maar om eerlijk te zijn vind ik die ook mooier van mijn man. Tsja wat moest de kleine dan van mij hebben... Zegt mijn man heel droog: Als ze maar niet mijn piemel heeft! 
Jantina: Gisteren. Mijn vriend en ik hebben nogal stomme humor van tijd tot tijd. Haha

4. Huilden?
Paola: Maandag. Ik ben op dit moment echt een emotioneel wrak en huil meerdere keren per week. Deels schuif ik het op de hormonen, maar het komt ook doordat ik er heel slecht mee om kan gaan dat ik niet alles meer kan doen wat ik zou willen doen. 
Jantina: Dinsdag. Dit ging me door merg en been... Ik werd geopereerd door de kaakchirurg en op de voorbereiding kamer was een klein meisje van een jaar of 8. Toen ze naar de ok werd gebracht moest haar vader huilen. Het meisje zei toen:"niet huilen papa, het komt wel goed"


5. Veel te veel geld hebben uitgegeven?
Paola: In augustus hebben we zowel de keuken als de babykamer, box en kinderwagen op dezelfde dag betaald. Dat was wel even slikken! 
Jantina: Ik ben over het algemeen vrij zuinig. Ik geef wel geld uit natuurlijk maar alleen als ik hetgeen wat ik koop z'n prijs waard is.

6. Door ons kind werden ontroerd?
Paola: Ze is nog niet geboren, maar ik heb al meerdere tranen door haar gelaten! De laatste keer was met de guo echo.
Jantina: Dit gebeurt dagelijks. Als hij iets nieuws leert, lief naar me lacht, me een dikke knuffel geeft of een natte kwijl kus. Maar ook als hij niet kan slapen en huilt.


7. Dronken waren?
Paola: Dit kan ik me om eerlijk zijn niet meer herinneren. 
Jantina: Dat is al een paar maanden geleden tijdens een dorpsfeest van het dorp waar ik 6 jaar heb gewoond. Een vriendin van mij woont daar nog steeds en we hebben een heel gezellig feest gehad. Jenoah sliep bij mijn ouders die daar vlakbij wonen.

8. Heel hard hebben gezongen?
Paola: Vanmorgen nog! Al dansend in de keuken. 
Jantina: Maandag. Toen ik vanuit mijn werk naar huis reed was er een foute klassieker op de radio. Volume op kracht en meeleven maar!



9. Gesport hebben?
Paola: Dit is nog voor mijn zwangerschap geweest. Minimaal 6 maanden geleden dus. 
Jantina: Jammer genoeg veel langer geleden dan eigenlijk zou moeten. Maar op mijn werk loop ik  heel veel. Dus dat maakt het een beetje goed.

10. Hebben gelogen? 
Paola: Een paar weken geleden. Ik bleef maar roepen dat het prima met me ging en dat ik het allemaal prima aankon. 
Jantina: Ik moet bekennen dat ik onlangs tegen iemand heb gelogen.  Maar... het is voor een goed doel! Ik heb een leuke verrassing voor iemand. Ik kan er alleen niet meer dat dit over zeggen aangezien diegene deze blog ook wel eens leest.


Wanneer heb jij voor het laatst gelogen?