vrijdag 30 oktober 2015

Diy babyvoeding


Geschreven door Jantina
Ik vind het erg belangrijk dat mijn kleine vent gezond eet. Daarom maak ik steeds meer voeding zelf zodat ik zeker weet wat hij precies krijgt. En het is ook nog eens veel goedkoper!

Afgelopen dinsdag stond ik de hele avond in de keuken om verschillende potjes babyvoeding te maken. Ik had s’middags al een lading groente gehaald en s'avonds ging ik aan de slag.



Eerst zorgde ik dat de potjes goed schoon waren. Ik kookte ze uit en liet ze daarna uitdampen. Daarna schilde ik het de groenten en maakte ik deze schoon. Ik sneed het in stukjes en kookte alles apart. Ook had ik nog wat gehakt wat ik zonder kruiden of olie rul bakte (de vorige keer had ik dit net kip gedaan).


Toen alles gekookt was was het tijd om potjes te vullen. Ik maakte verschillende mini maaltijden in een kom en pakte dit door elkaar. Ik heb er vrij veel stukjes ingelaten. Jenoah leert nu steeds meer stukjes eten en in het begin kunnen we het altijd nog iets fijner maken. Helemaal tot pap in de blender hoeft echt niet meer.




Ik maakte verschillende combinaties zoals pompoen met aardappel en gehakt, aardappel met bruine boon en appel en rijst met broccoli en wortel. Het ruikt (en smaakt) allemaal super lekker! Het viel ook nog eens goed in de smaak!


Uiteindelijk heb ik voor ongeveer 15 euro 32 maaltijden en nog wat losse zakjes met wat over was zoals wortel en dergelijke.


Wat lijken jullie lekkere combinaties?