dinsdag 27 oktober 2015

Wat ik leuk en minder leuk vind aan de herfst


 Het is alweer meer dan een maand herfst en ieder seizoen heeft wel zijn voor en nadelen. De herfst is niet mijn favoriete seizoen, want dat is de lente, maar ik merk wel dat ik het ieder jaar een mooier en leuker seizoen ga vinden!

foto van 2012

Wat ik leuk vind aan de herfst:

Natuur: De bladeren aan de bomen krijgen prachtige kleuren en ook de luchten zijn regelmatig heel mooi met een roze of oranje gloed. Gezellig een stuk lopen in het bos en daar mooie dingen zien zoals paddenstoelen.

Geursensatie's: In de zomer brand ik geen geurkaarsen, oliën of waxmelts, maar in de herfst staan ze hier dagelijks aan. Je huis krijgt hierdoor een heerlijke geur en het licht is ook nog eens erg gezellig.

Eten en drinken: Ik ben de laatste weken helemaal van het bakken en nieuwe dingen koken. Zo maakte ik vorige week een lekkere kokoscake en ik heb al meerdere stamppotten gemaakt. Ook qua drinken neem ik weer andere dingen. Mijn theedoos heb ik weer uit de kast gehaald en ook de Dolce gusto draait weer overuren. Daarnaast drink ik ook weer regelmatig een beker warme chocolademelk! Jammie!

Make-up: Er liggen weer nieuwe collectie's in de schappen en de kleuren die ik in looks gebruik zijn nu anders dan in de zomer. Ik ga nu regelmatig voor paarse en rode tinten! Ook op mijn ogen ben ik nu meer van de diepere kleuren en vooral bruin, groen en paar zijn kleuren die ik al veel heb gedragen!

Cocoonen: Lekker knus met een dekentje, warme chocolade melk, mijn man en een filmpje op de bank! Natuurlijk brand er een geurkaars en eten we een lekker zelfgemaakt hapje erbij.

Tv series: Er zijn weer allemaal nieuwe programma's op tv! De herhalingen zijn geweest en hoewel deze week juist veel serie's weer op zijn eind zijn zoals Heel Holland bakt en Hollands next topmodel komen er ook weer nieuwe aan!

Wat ik minder leuk vind aan de herfst:

Weer: Het weer is elke dag weer een verassing. Soms is de temperatuur nog goed te doen en kun je met een shirt met lange mouwen de deur uit en op andere dagen draag je het liefst een dikke trui. Ook is het altijd een verassing of het droog blijft of dat je als een verzopen katje thuis komt. Waar is de zon?

Vroeg donker: De klok is van het weekend verzet en het is gedaan met het avond eten zonder een lampje aan. Ik vind het maar saai dat het zo vroeg donker is!

Slechtere foto's en video's: Het licht is slecht waardoor foto's maken en filmen een stuk moeilijker wordt en je het op sommige momenten echt moet plannen.


Wat vind jij de leuke en minder leuke dingen van de herfst?