dinsdag 27 oktober 2015

Prodent Expert protection Original tandpasta


De laatste maanden poetste ik mijn tanden met een speciale kindertandpasta omdat ik misselijk werd van de pepermunt geur door mijn zwangerschap! Nu de misselijkheid weg is en de tube leeg gebruik ik een tandpasta die ik laatst in een pakket kreeg namelijk de Prodent Expert protection Original tandpasta!


De tandpasta zit verpakt in een kartonnen doosje met een drukke opdruk. De tube bevat in totaal 75 en 12 maanden houdbaar. Je betaal voor deze tandpasta zo'n €3,25.

De tandpasta is geïnspireerd op flosdraad en mondwater en heeft 10 acties namelijk:

- Beschermen tegen gaatjes
- Beschermen van het tandvlees
- Anti-tandplak
- Versterkt tandglazuur
- Whitening effect
- Frisse adem
- Anti- tandsteen
- Anti- bacterieel
- Tegen gevoelige tanden
- Reiniging tussen de tanden

De tandpasta bevat zink wat moet helpen tegen tandplak en bacteriën. De functie die mondwater ook heeft.
De tandpasta bevat micro-granules die tussen de tanden reinigen net zo als flosdraad.


Voor mij was de eerste keer mijn tanden poetsen met deze tandpasta heel erg wennen, want ik vond hem mega scherp. Ik was natuurlijk gewend aan een zoete tandpasta en dan is dit wel extreem. Na verloop van tijd raakte ik er meer aan gewend en hij is wel iets scherper dan gewone tandpasta, maar het is goed te doen! Ook merk ik dat de tandpasta in mijn mond heel snel vloeibaar wordt en dat er een hele kleine korrel inzit. Ik vind het wel fijn!

Na verloop van tijd merk ik duidelijk dat deze tandpasta goed werk verricht. Ik heb minder last van tandplak en ook bloed mijn tandvlees een stuk minder!



Welke tandpasta gebruik jij?