donderdag 7 januari 2016

Tag: food


Vorig jaar vulde ik de food tag in en het leek me leuk om hem nu een jaar later nog eens te doen. Op het moment dat ik dit artikel maak ben ik nog zwanger en daardoor heb ik toch wel wat eten moeten laten staan.


Wat is je favoriete ontbijt?  
Ontbijten is bij mij altijd een probleem geweest. Ik ontbijt nu wel braaf iedere dag en dit is bijna altijd met een boterham of twee en een beker zuivel. Vaak neem ik zodra ik opsta de zuivel en na een uurtje de boterham(men).

Hoe drink je je koffie?
Gewone koffie drink ik eigenlijk nooit, maar wij hebben een Dolce gusto en daar drink ik vooral graag de latte macchiato caramel van!

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Mijn lievelingsbroodjes mag ik beide niet eten tijdens de zwangerschap en op dit moment heb ik ook niet echt een andere favoriet. Wel eet ik veel tosti's op het moment.

Soep of salade? 
Salade! Je kunt hier zoveel kanten mee op. We eten het bijna iedere week en in de zomer vaak zelfs meerdere keren per week.

Wat is je favoriete kookboek? 
Geen.



Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Hartig! Ik was altijd al een zoetekauw, maar sinds ik zwanger ben is het nog veel erger geworden!

Welke keuken (land) is jou favoriet? 
Ik hou echt van de Italiaanse keuken! Pizza's, pasta's en lasagne. Ik vind het allemaal lekker. Ik kan zo ook niks bedenken van de Italiaanse keuken wat ik niet lekker vind.

Wat is je favo foodfilm?
Geen idee.

Wat is je meest guilty pleasure?
Ik ben een echte kaaskop en dan het liefst de jong belegen variant. Zowel gewoon als gesmolten!

Wie is je grootste inspiratiebron? 
Het internet! Als ik iets wil maken dan surf ik daar op. Ik was nooit zo goed in de keuken, maar heb de laatste tijd veel geleerd. ik vind het de laatste tijd zelfs leuk om te koken en nieuwe dingen te proberen!



Thuis koken? Of uit eten gaan?
Vorig jaar was dit nog uit eten gaan, maar ik kook nu liever zelf! Een stuk goedkoper en je kunt zoveel lekkere dingen maken!

High end or low profile?
Low profile

Wat is je lievelingsrestaurant?
Wij gaan niet zo vaak uit eten, maar als we gaan dan is het een all you can eat systeem, een pannenkoekenrestaurant of een pizzeria. Mijn favoriet is dan toch wel de pizzeria. Lekker goedkoop en ik ben natuurlijk dol op pizza!

Boodschappen doe ik bij...
Ik heb geen vaste supermarkt. Ik doe op dit moment twee keer per week boodschappen en naar welke supermarkt ik dan ga wisselt. Het is of de Albert heijn, Jumbo, Aldi of de Lidl.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb?
Ik kan eigenlijk niet echt iets noemen.



Wat is je favoriete cocktail?
Ik drink al 9 maanden niet, dus kan zo geen favoriet noemen.

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal?
Vorig jaar dronk ik hem met George, dus deze keer ga ik voor Heston.

Wat mag niet ontbreken in jou keuken?
De airfryer! Hij staat hier meerdere keren per week aan. We gebruiken hem niet alleen voor patat en snacks, maar ook voor vlees, aardappeltjes en nog een heleboel andere dingen.

Mijn favoriete snack is..
Chocolade en de laatste maanden ben ik dol op saucijzenbroodjes en dan het liefst die van de Bakker Bart.

Wat zit er op jou pizza?
Kaas, ui, spek, ham en tomatensaus! Normaal ook nog een ei, maar nu ik zwanger ben maar even niet.



Wat lust je echt niet?
Tomaten en spruitjes.

Mijn favoriete foodblog is?
Geen blog, maar een YouTube account en wel die van Foodgloss. Ik heb al meerdere recepten van haar gemaakt en vind het vooral leuk dat de video's die ze maakt veelzijdig zijn en vaak makkelijk om te maken.

Het gekste wat ik ooit heb gegeten is..
Ik kon niks bedenken, dus heb Carlo gevraagd en die zegt de snoepjes van de Bean boozled challenge!

Wat staat er op je food bucket list?
Nog beter leren koken! Er is verder niet echt eten wat ik nog heel graag wil proberen.

Ik kan niet leven zonder? 
Eten.


Wat is jou lievelingseten?