vrijdag 15 januari 2016

I dare #3 Maak iets eetbaars met geboortemuisjes


Vandaag is het alweer tijd voor de derde i dare opdracht. Bij de vorige dare opdracht stond de nieuwe opdracht en die luidt als volgt. Maak iets eetbaars met geboortemuisjes! Vandaag de uitwerking ervan en we maken de nieuwe challenge bekend. Deze staat in het teken van Valentijnsdag! 
De opdracht: 

Maak iets eetbaars met geboortemuisjes 

Paola:
Helaas had ik deze keer weinig tijd om bezig te gaan met de opdracht! Selena had last van haar regeldagen en daardoor kwam ik verder nergens aan toe. Daarom heb ik een beetje gesmokkeld, want dit maakte ik eind september al toen ik afscheid nam van mijn werk! 



Hoe maak je het?

Simpeler kan niet. Het enige wat je nodig bent is een pak met (neger) zoenen en een pakje met geboortemuisjes. Ik koos natuurlijk voor roze! Van de negerzoenen haal je het kapje af en die eet je lekker op en daarna strooi je over het witte de muisjes. Het ziet er feestelijk uit en smaakt ook nog eens erg goed. 

Jantina:

Voor deze dare heb ik een chocolade bark gemaakt. je kunt zelf de topping kiezen. je kunt er bijvoorbeeld noten en gedroogd fruit op doen (ook erg lekker) of versieren met muisjes en hartjes.


Wat heb je hiervoor nodig:
  • 3 repen witte chocolade
  • twee verschillende tinten roze kleurstof
  • roze muisjes
  • andere roze versiersels
  • 3 diepe borden en pannetjes (au bain marie)
  • ovenschaal bekleed met bakpapier
  • satéprikker

Hoe maak je de bark
  1. Hak de chocolade in stukjes en verdeel deze over 3 diepe borden.
  2. Zet de borden over pannetjes met kokend water en smelt de chocolade au bain marie.
  3. Meng een klein beetje kleurstof door twee van de borden.
  4. Roer regelmatig en laat de chocolade grotendeels afkoelen.
  5. Verdeel de chocolade met kleine beetjes van elke kleur over de ovenschaal.
  6. Ga met de saté prikker door de chocolade zodat de kleuren een beetje in elkaar over gaan.
  7. Versier de chocolade met de muisjes en andere versiersels.
  8. Laat een nacht staan om te harden.
  9. Snij of breek in brokken en bewaar in een mooie schaal of koekjes pot.

Eet smakelijk!
Nieuwe opdracht bedacht door Jantina en 12 februari online:

VALENTIJN!!! (maar dan anders)

Doe iets omtrent valentijn. Dit mag van alles zijn. zolang het maar iets origineels is. Maar er is een addertje onder het gras. Het mag niks met eten, rozen of de kleur rood zijn. Succes!



Wie vind jij de winnaar van deze i dare opdracht?