maandag 29 juni 2015

Zwangerschap week 13


Week 13 zit er alweer op. Aan de ene kant kruipt de tijd voorbij, maar aan de andere kant gaat het ook wel heel erg snel! We weten nu alweer 9 weken dat we zwanger zijn en met een half jaartje is ons leven vergroot met een kleine uk!

Zondag was het Vaderdag. Hier in huis doen we er nog niet aan, maar volgend jaar is dat wel anders! Het zet me aan het denken over hoe mijn man als vader zal zijn. Hij is geduldig, maar heeft wel een bepaalde grens en als je daar over gaat dan wordt hij wel echt boos. Hij is lief en hij is zorgzaam. Een prima vader denk ik. Ook bekruipt mij de angst als wel eens of ik wel een goede moeder zal zijn. Ik had zelf vroeger een hele slechte band met mijn broer en ik hoop dat mijn kinderen er later wel voor elkaar zijn, maar hoe zorg je daarvoor? Ik kan niet zeggen dat mijn ouders er iets verkeerd mee gedaan hebben.

Ik heb de hele week gelopen met een blauwe plek op mijn arm. Ik moest maandag bloedprikken en dat was de hele week nog goed te zien. Ze hebben altijd moeite om mijn aderen te vinden en ik vond het allang prima. Het enige waar ik me druk om maakte was dat ik niet moest gaan overgeven!


Overgeven doe ik nog steeds bijna dagelijks. Soms heb ik zelfs het idee dat ik beter kan gaan ontbijten met eten van de cafetaria, want dat blijft er tenminste in. Verder nemen de kwaaltjes wel wat af. Ook aan mijn buik kan ik weer een hele verandering zien. Ik ben behoorlijk opgezet en vind dat je nu al wel redelijk goed kunt zien dat ik zwanger ben. Toch maakt het me onzeker! Bang dat anderen zullen oordelen en groei ik niet te snel. Gelukkig kom ik in gewicht niks aan en zijn het enkel centimeters!

Deze week heb ik ook weer wat aankopen gedaan. Wat precies dat kunnen jullie zaterdag in een filmpje zien.

Volgende week heb ik de intake bij de verloskundige en gaan we naar het hartje luisteren. Ook ga ik een echo bureau bellen voor de geslachtsbepalende echo en een pretecho voor rond de 30 weken.


Maakte het groeien van je buik jou ook zo onzeker?