woensdag 24 juni 2015

Question of the day


Gisteren post ik een recept van een Ijskoffie in 5 minuten en dat zette me aan het denken! In de zomer krijg ik ineens veel meer zin in andere voedingsmiddelen. Zo drink ik in de winter heel graag een bakje thee en drink ik er meerdere op een dag, maar in de zomer doe je me heel zelden maar een plezier met een kopje. 
Dingen die ik graag eet en drink in de zomer:

Biertje met fruitsmaak op het terras:
Dit laat ik deze zomer en misschien volgende zomer ook nog wel aan me voorbij gaan, maar ik kan hier zo van genieten. In de winter bestel ik zeer zelden alcohol op het terras of in een restaurant, maar zomers hoort het erbij! Mijn man is ook niet vies van een biertje en soms is er wel eens discussie over wie er gaat rijden. Hij in de zomer en ik in de winter is eerlijk toch??! 

Salade:
Op dit moment vind ik het lastig om iets te vinden wat ik er nog wel doorheen mag gooien, maar salades vind ik heerlijk! Je kunt er eindeloos mee variëren. Meestal maken we ze zelf, maar soms halen we ook wel eens een kant en klare bak op. 

Smoothie's:
Vorig jaar maakte ik ze bijna dagelijks en ook nu sta ik regelmatig te blenden en te mixen. De lekkerste varianten vind ik die met rood fruit, maar ook hierbij geld dat ik vooral het variëren erg leuk en lekker vind. 

Ijskoffie: 
De variant die ik gisteren liet zien vond ik erg lekker, maar normaal doe ik het vaak op de 1 minuten manier. Melk mengen met ijskoffie poeder en klaar is kees! 


Wat is voor jou iets wat je vooral in de zomer eet of drinkt?