vrijdag 26 juni 2015

Tag: Get to know me - 100 random facts about me


Geschreven door Jantina 
Vanaf vandaag verzorg ik de vrijdag artikelen. Een over mijn ervaringen tijdens mijn zwangerschap en als moeder en een over onderwerpen die mij bezig houden. Dit kan zwangerschap of moeder gerelateerd zijn maar ook een lekker recept of iets totaal anders.

Vorige week hebben jullie al een beetje over mij kunnen lezen in de best friends tag en omdat ik nieuw ben op deze blog wil ik graag wat meer vertellen over mijzelf. Gewoon zodat jullie mij wat beter kunnen leren kennen. Daarom geef ik jullie graag een kijkje in mijn leven en wie ik ben. Dus bij deze, 100 random facts about me. Enjoy!





1.   Mijn naam is Jantina
2.   Ik ben geboren op 12 januari 1989
3.   Ik ben nu dus 26 lentes jong
4.   Ik woonde toen in de kop van Overijssel
5.   Daar woonde ik tot vorig jaar maart
6.   Nu woon ik in Almelo
7.   En nee, ik praat geen Twents
8.   Ik woon daar samen met mijn lieve vriend en ons zoontje.
9.   Ook hebben we twee katten. Rebel en Dikkie, en een kom vol vissen.





10.  Mijn vriend en ik kennen elkaar al tien jaar
11.  Ik leerde hem kennen via een chat site
12.  In 2005 hadden we een date maar het klikte toch niet.
13.  We kregen na jaren toch weer contact.   
14.  Het klikte gelijk. En Hoe!
15.  Aangezien we beide net uit een relatie kwamen besloten we het rustig aan te doen.
16.  Dit bleek niet makkelijk.
17.  We waren zoveel mogelijk samen.
18.  En besloten na 3 maanden te gaan samenwonen.
19.  Nog eens 3 maanden later besloten we om te proberen zwanger te worden.
20.  Na twee weken hadden we een positieve test. (!)
21.  Tot zo ver rustig aan doen! Haha
22.  Na 41 weken zijn we bevallen van onze zoon.
23.  Dat was het meest bijzondere wat me ooit is overkomen!



24.  Ik ben nu thuis moeder.
25.  Het is mijn planning om een paar avonden te gaan werken.
26.  Daarnaast wil ik graag een opleiding detailhandel gaan volgen.
27.  Ik heb een opleiding onderwijsassistent gevolgd toen ik 17 was.
28.  Door omstandigheden heb ik deze niet af kunnen maken.
29.  Daarna heb ik in de horeca gewerkt en in callcenters.
30.  Mijn vriend werkt fulltime als programmeur.
31.  Ik ben graag creatief bezig.
32.  Ik heb meer ideeën dan tijd.
33.  Ook hou ik van lezen en buiten zijn.
34.  We zijn graag onderweg naar mooie gebieden om te wandelen.
35.  Ik hou van koken en bakken.
36.  En natuurlijk ook van gezelligheid.
37.  Maar het meest hou ik van mijn zoon en natuurlijk mijn lieve vriend.
38.  Hij maakt me aan het lachen
39.  Ook geeft hij mij zelfvertrouwen
40.  Hij is mijn beste vriend.
41.  We hebben dezelfde stomme humor.
42.  We houden van flauwe grapjes
43.  En stomme woordspelingen.



44.  Ook ben ik erg blij met mijn lieve vriendinnen.
45.  We gaan graag shoppen of gewoon lekker kletsen.
46.  Ik ben zorgzaam en geduldig
47.  Behalve als ik ergens op moet wachten want daar ben ik niet goed in.
48.  Ik hou niet van verrassingen.
49.  Ik ben eerlijk. Soms iets te.
50.  Ik zeg soms dingen voor ik er over nadenk.
51.  Soms ben ik chaotisch.
52.  Eens in de zoveel tijd heb ik een opruim woede.
53.  Ik heb een paar ocd trekjes.
54.  Kopjes moeten altijd met her oortje naar dezelfde kant.
55.  Mijn kleding sorteer ik op kleur.
56.  En andere dingen zijn echt een rommeltje. (Beetje jammer..)
57.  Ik bak graag lekkere (fondant) taarten en vind het  dan zonde om op te eten.
58.  Maar eigengebakken koekjes kan ik niet laten liggen!
59.  Ik ben veel met bezig met gezonder willen eten.
60.  Helaas ben ik een echte zoetekauw.




61.  Ik hou van aan nieuwe dingen beginnen.
62.  Ik ben alleen minder goed in dingen afmaken.
63.  Ik speel graag spelletjes.
64.  Ook al verlies ik bijna altijd.
65.  Ik hou er van onderweg te zijn.
66.  Lopen of een stukje met de auto.
67.  Ik heb nu bijna 6 jaar mijn rijbewijs.
68.  En Ik ben de tel kwijt hoeveel auto's ik heb gehad.
69.  Volgens mij minimaal 7. (Ja ik weet het....)
70.  Ik word blij van mooie auto's.
71.  Vroeger gedroeg ik mij meer als een jongetje dan een meisje.
72.  Ik vind dat je altijd een beetje kind moet blijven.
73.  Ik ben gek op speeltuinen.
74.  Ik kan stiekem niet wachten tot ik met mijn zoontje naar balorig kan!



75.  Ik word blij van kleine dingen. Fluitende vogels of mooi weer.
76.  Ik hou van cadeautjes geven aan anderen.
77.  Ook stuur ik vaak kaartjes. Gewoon omdat het kan.
78.  Ik hou van romantiek.
79.  Ik huil bij zielige films.
80.  Dit gebeurt soms ook bij een mooi boek.
81.  In sommige hormonale dieptepunten zelfs van zielige reclames.
82.  Ik luister graag naar muziek
83.  Mijn muziek smaak is vrij uitgebreid
84.  Ik zing graag.
85.  Vooral onder de douche.
86.  In mijn hoofd klinkt het vaak heel mooi. Daarbuiten helaas iets minder
87.  Ik vind dansen leuk. Ik ben er alleen niet zo goed in.
88.  Ik schrijf graag.
89.  Ik heb hele dagboeken volgeschreven.
90.  Ook heb ik een paar jaar terug wat kinderverhaaltjes geschreven.
91.  Hier heb ik alleen nooit wat mee gedaan.
92.  Ik hou er van om in huis bezig te zijn met deco dingetjes.
93.  Mijn stijl qua inrichting is wat landelijk.
94.  Ik hoop ooit in een mooie oude boerderij te wonen.
95.  Met diertjes en een eigen kruiden / groente tuin.
96.  Helaas is dat een 10 jaren plan.
97.  Ik heb het vaak koud.
98.  Daarom is mijn favoriete plekje onder een kleedje op de bank.
99.  Ik hou van de zomer en zon. Gelukkig is het bijna zo ver!
100. Ik vond het best lastig om er 100 te bedenken haha.




Mochten er nog dingen zijn die jullie willen weten dan beantwoord ik deze natuurlijk graag ;)
Over een paar weken zal ik deze behandelen in een stel je vraag artikel.


Heb jij een vraag voor mij?