maandag 26 oktober 2015

Zwangerschap week 30


Gister was ik alweer 30 weken zwanger. Waar blijft de tijd? Nog maar 10 weken te gaan tot de uitgerekende datum en het is raar om te beseffen dat drie kwart er al weer opzit. Ik ga mijn buik straks missen. Dat weet ik zeker, maar die leegte wordt wel opgevuld met een prachtig mini mensje! Deze week was een waarin ik een belangrijke beslissing voor de toekomst heb gemaakt. Hier lezen jullie later meer over!

De afgelopen week had ik wat minder last van lichamelijke klachten en ik merk dat ik me er steeds beter bij neer kan leggen als het eens een dagje niet wil. Zo heb ik vandaag ook een dag waarin het niet zo goed wil en dat accepteer ik. Ik heb net lekker in bad gelegen en ben nu druk met dit artikel wat over 30 minuten online moet. Lekker last minute weer! Een klacht waar ik wel veel last van heb gehad is maagzuur en ik heb de dokter vrijdag even gebeld om advies in te winnen over het gebruik van Rennie's en dan vooral in combinatie met mijn nierprobleem. Ik had al eerder geïnformeerd of ik ze mocht nemen en dat kon prima, maar wel wat beperkter. Op de verpakking staat dat je ze maar 14 dagen achter elkaar mag gebruiken, dus ik besloot toch maar even te bellen! Ik mag ze gelukkig blijven slikken, maar wel zo minimaal mogelijk, want anders komt er teveel kalk bij de baby! Ik probeer een max. aan te houden van 3 op een dag en verder andere middeltjes te proberen zoals melk en vanille vla! 

Het was de bedoeling om gisteren foto's te maken van mijn buik. Mijn man zou ze dan schieten en ik had speciaal wat leuke accessoires gekocht, maar helaas gooide misselijkheid en darmkrampen roet in het eten. Ik denk dat ik wat aangestoken ben door Grolsch, want die is al 3 dagen ziek. Nu gaan we volgend weekend de foto's maken! 


Zondag had Carlo een ontbijtje op bed voor me gemaakt, maar ik was te snel beneden! Ook zat er een lief kaartje bij met deze tekst. Ik kreeg meteen weer vochtige ogen. Zullen we het op de hormonen gooien? of is het gewoon heel lief?

Ook is Carlo een avond bezig geweest in de babykamer. Hij heeft de radiator en de gordijnen opgehangen en zo wordt het stukje bij beetje steeds meer af!

Gister sprak ik tegen Carlo uit dat ik de baby de laatste dagen zo weinig gevoeld had en misschien zelfs wel helemaal niet. We lagen samen op de bank en hij ging met zijn oor op mijn buik liggen. Nog geen minuut later was mijn buik weer druk aan het dansen en dat is de rest van de middag niet meer gestopt!


Heb jij uitgebreide buikfoto's gemaakt richting het eind van je zwangerschap?