zondag 8 februari 2015

Tip kookboeken bij de kringloop


Ik kom eigenlijk zelden bij de kringloop. Vaak vind ik het maar een hoop rommel bij elkaar. Gelukkig kun je er soms ook goede dingen vinden. Zo vonden we ongeveer 6 maanden geleden een nieuwe pannenset en een paar weken terug gingen we kijken voor een bokszak en kwamen we terug met 5 kookboeken die er nog zo goed als nieuw uitzien.
Ik was al een tijdje opzoek naar een kookboek met recepten voor hapjes en een met smoothie recepten die ik kan maken met de Magic bullet. Nu ben ik daar deels voor geslaagd. De 5 boeken die ik mee heb genomen variƫren van onderwerp, maar ook van dikte.



Amuses: 
Het kleinste boek dat ik meenam is eentje met amuses! Amuses zijn kleine hapjes en het boekje is heel dun en heeft 64 pagina's. Er staat onder andere recepten in voor loempia's, sausjes en bruchetta's. De recepten zijn verdeeld onder 3 pannetjes van moeilijk tot makkelijk!


Drankjes:
Het drankjesboek was wel 20 hele centen duurder en kost daardoor 60 cent. Het boek is meteen een stuk groter en bevat 127 pagina's. Dit boek bevat voor iedereen wel een drankje. De categorieĆ«n zijn: klassiekers, cocktails, longdrinks, drankjes met thee, limonade & water, drankjes met sap, drankjes met melk, hot drinks en bowls! Ook ideaal voor als je iets feestelijks wilt maken. 


Complete kookboek van Pol Martin deel 2:
Dit boek is met 511 pagina's het dikste, maar niet het duurste. Hij koste me €1,50 en bevat vooral veel recepten voor het avondeten! Er staan dingen in die vrij simpel en goedkoop zijn, maar ook veel bijzondere dingen. Ook zijn de plaatjes prachtig. 


Salades: 
We eten hier zo'n 1x per week een salade, omdat het makkelijk te maken is en je er vele kanten mee op kunt. Met dit boek hopen we nog mee inspiratie te krijgen! In totaal heeft het boek 256 pagina's en ook deze koste €1,50. Bij een salade denk ik zelf al snel aan sla, maar hier staan ook recepten in met bijvoorbeeld spinazie en pasta! Leuk om dingen mee uit te proberen.


Pasta: 
Dit boek koste €3,00 en is dus de duurste van de 5, maar nog steeds een koopje. Dit boek bevat 383 pagina's met allerlei verschillende pasta's! Mijn man is dol op pasta's maken, dus dit boek gaat hij vast vaak gebruiken!


Heb jij wel eens wat leuks gescoord bij de kringloop?