zondag 8 februari 2015

Essence mono's 75,79 en 81


Het is alweer tijd voor het laatste artikel van de thema week Essence discontinued. Ik review vandaag 3 mono's van Essence die uit de collectie gaan! De kleuren zijn een bijzondere combinatie, maar er kwam een verrassende ooglook uit.


De drie mono's die ik vandaag review zijn: 75 Purple clouds (lila roze tint), 79 Lola petrola (petrol kleur) en 81 I'm royalty (blauwe kleur). De oogschaduws hebben alle drie een andere finish. De lila tint heeft een holografisch effect wat hem bijzonder maakt in verschillende licht invallen. De petrol kleur zou een shimmer effect moeten hebben, maar eerlijk gezegd vind ik die een beetje zoek. Tot slot de blauwe. Deze heeft een metallic effect.


De mono's zitten in een rond doosje van plastick en op de bovenkant staat het merk gedrukt. Op de roze is dit nog met zwarte letters, maar ik denk dat ze tegenwoordig altijd zilver bedrukken. De doosjes bevatten 2,5 gram per stuk en zijn 24 maanden houdbaar. Dit is vrij normaal voor een oogschaduw, maar na 2 jaar gooi ik ze zelf nooit weg. Het is puur een richtlijn.


Bij de swatches blinkt vooral de blauwe tint uit. Dit is echt een kleur voor mij en ik kan niet wachten om hem te gebruiken. Ook de lila tint vind ik prachtig! De glinstering is geweldig en ook het holografische komt duidelijk terug. De petrol tint vind ik wat tegenvallen. De pigmentatie vind ik niet geweldig en ook de substantie is niet super. Hij brokkelt namelijk heel erg.


De ooglook: 

Voor de ooglook heb ik alle drie de kleuren gebruikt. De petrol tint kun je in mijn ooghoek vinden en de blauwe tint op de rest van mijn bewegende ooglid. De lila tint heb ik in mijn crease aangebracht.

Mijn mening over de petrol tint moet ik een beetje bijspijkeren, want op mijn ogen is het pigment niet verkeerd. Ook de andere kleuren zijn goed zichtbaar, maar helaas is het holografische effect van de lila tint wel een beetje weggevallen.



Al met al ben ik heel erg tevreden over deze mono's! Ik ben met alle drie heel erg blij, maar 81 I'm royalty is toch wel echt mijn favoriet. Niet alleen omdat ik de kleur heel gaaf vind, maar ook omdat de kwaliteit me positief verrast heeft.



Je kunt deze mono's binnenkort niet meer bemachtigen, dus mocht je er belang bij hebben dan raad ik je aan om snel naar de Kruidvat of de Trekpleister toe te gaan. Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten, want ze kosten slechts €0,85 per stuk.


Wat is jou algemene indruk van Essence mono's ?