donderdag 22 januari 2015

Tag Food


Eten we kunnen niet zonder! Jullie kunnen de hele week genieten van avondartikelen die over eten gaan en mijn geweldige kookkunsten! Gelukkig heeft mijn man me er mee geholpen. Vandaag gaan we dieper in over wat ik nu precies graag eet door de food tag te doen.


De 25 vragen:

Wat is je favoriete ontbijt?

Ik heb altijd al problemen gehad met ontbijten en er is zelfs een tijd geweest dat ik helemaal niet ontbeet. Door de tijd heen heb ik gemerkt dat ik niet te zwaar moet ontbijten en vaak kies ik dan voor een schaaltje vla of kwark of een glas melk met een beschuit, maar mijn favoriet is toch wel echt een smoothie! 

Hoe drink je je koffie?

Gewone koffie drink ik eigenlijk bijna niet en als ik dat al drink dat is het met een scheutje melk en heel veel suiker! Wel hou ik heel erg van de speciale koffie's zoals een latte machiatto of een ijskoffie op een warme zomerdag. Daar gooi ik verder ook geen suiker mee in!

Wat zit er op je lievelingsbroodje?

Ik heb twee favoriete broodjes. De eerste is voor de lunch en dat is een italiaanse bol met kaas, snijworst, sla en komkommersalade en de andere is voor bij de patat en dat is een bolletje met wat sla, een kaassouffle, gebakken ei en speciaal saus.

Soep of salade?

Salade! Dat eten we hier wel 1x per week

Wat is je favoriete kookboek?

Ik heb geen favoriet kookboek. De meeste recepten haal ik van internet of bedenk ik zelf. 



Nooit meer zoet of nooit meer hartig?

Hartig! Ik ben een echte zoetekauw! 

Welke keuken(land) is jouw favoriet?

Ik ben dol op de Italiaanse keuken! Pasta, pizza en lasagne vind ik echt heerlijk! Vooral de lasagne van mijn man is niet te versmaden! 

Wat is je favo foodfilm?

Geen! 

Wat is je meest guilty pleasure?

Kaas! Ik ben dol op kaas en eet het het liefst op alles! 

Wie is je grootste inspiratiebron?

Die heb ik eigenlijk niet. Ik ben echt geen keukenprinses en haal zelf eigenlijk alles van internet.



Thuis koken of uit eten gaan?

Uit eten gaan! Ik heb zelf vaak het geduld niet om te koken en kan er echt van genieten om buiten de deur te eten en nieuwe dingen te proeven. 

High end of Low profile?

Low profile

Wat is je lievelingsrestaurant?

Ik heb geen specifiek lievelingsrestaurant, want wij wisselen heel vaak af. Wel zijn we meerdere keren bij een pannenkoekenrestaurant hier in de buurt geweest. Die maakt heerlijke pannenkoeken die dikker zijn dan de normale en als toetje neem ik altijd truffel ijs met advocaat en slagroom! Jum jum. 

Boodschappen doe ik bij...

De C1000 of de Lidl en heel soms bij de Albert heijn of bij de Aldi!

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb:

Geen idee! 



Wat is je favo cocktail?

Ik weet niet of je het echt een cocktail kunt noemen, maar ik ben dol op Safari jus d'orange.

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal?

Heston ken ik niet, dus dan maar George, hoewel Heston wel betere looks heeft! 

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?

Mijn magic bullet voor de lekkerste smoothie's 

Mijn favo snack is..

Chocolade 

Wat zit erop jouw pizza?

4 verschillende kazen! 



Wat lust je echt niet?

Spruiten en tomaten

Mijn favoriete foodblog is..

Geen

Het gekste dat ik ooit heb gegeten is..

Geen idee eigenlijk. 

Wat staat er op je food bucket list?

Zelf koken kan ik niet echt goed, dus laten we dat maar eens gaan leren! 

Ik kan niet leven zonder..

Eten!


Hoe belangrijk is eten voor jou?