zaterdag 31 januari 2015

Schoen hulpmiddelen


Schoenen! Wij vrouwen houden ervan, maar toch is het best een lastige klus om echt een perfect paar te vinden! Gelukkig zijn er genoeg hulpmiddelen en tips die ervoor kunnen zorgen dat je niet zo perfecte schoen toch een stuk beter gaat zitten.


Je bent in een winkel en hebt een paar schoenen gevonden die perfect staan bij je nieuwe jurkje. Helaas zijn ze alleen nog net iets te klein. Een maatje groter wordt te groot en halve maten hebben ze helaas niet. Je neemt het iets te kleine paar mee, maar helaas blijven ze toch een beetje knellen: 

- Ga een aantal dagen alleen s'ochtends een uurtje op de schoenen lopen. Je voeten zijn dan op het kleinst en door de druk van de voet zullen ze wat gaan uitlopen.

- Mochten de schoenen wat knellen op bepaalde punten dan kun je er shoe stretch op spuiten. Dit middeltje gebruik ik zelf ook regelmatig, want ik best wel brede voeten. Aan de lengte doet dit niks en het verricht geen wonderen, maar het maakt zeker wel iets wijder. Zelf probeer ik de schoenen altijd wel van te voren wat uit te lopen

- Echt leren schoenen kunnen opgerekt worden bij een schoenmaker. Bij textiel en synthetische schoenen raad ik het niet aan, want deze materialen rekken niet mee en zullen daardoor sneller scheuren

- De tips van natte sokken aantrekken of je schoenen een nachtje in de vriezer zetten raad ik persoonlijk niet aan, want het is slecht voor het materiaal! Het schijnt wel te helpen.


Je hebt een paar schoenen gekocht, maar nadat ze zijn uitgelopen zijn ze toch echt te groot:

- Als je er aan de achterkant uit floept kun je er een anti slip inleggen. Meestal heb je ze in verschillende breedtes! Dit vult geen maat op, maar zeker wel 1/3 tot 1/2 maat. Zelf gebruik ik ze vooral bij pumps omdat ik wat verschil heb in mijn voeten.

- Leg een extra zooltje in de schoen. Dit vult de schoen wat meer op waardoor hij beter aan zal sluiten.

- Deze tip heb ik zelf nog nooit geprobeerd, want het lijkt mij niet lekker zitten, maar je kunt watjes in je neuzen doen. (ik bedoel dan je schoen neuzen hé!)


Als je ouder wordt heb je sneller koude voeten, maar geloof mij jonge vrouwen kunnen het ook hebben hoor. Ik heb echt altijd koude voeten. Gelukkig kun je er best veel aan doen. 

- De simpelste tip is warmere sokken aantrekken. Zelf draag ik in huis bijna altijd spaanse sloffen of huis sokken. Wel is het met laminaat handig om huis sokken te dragen met anti slip stukjes eronder.

- Wat ook voor extra warmte kan zorgen zijn zooltjes. Badstoffen zooltjes doen het wel iets, maar de wollen zolen werken veel beter. Door het zooltje komt er ook minder kou door de zool naar binnen.

- Leren schoenen laten minder kou door waardoor je voeten warmer zullen blijven.

- Kijk je vriend lief aan en vraag om een voetenmassage. Door de wrijving komt de bloedsomloop op gang en worden je voeten sneller warm.


Je vriend komt thuis na een lange werkdag en trekt zijn schoenen uit. Voor jou is de eetlust al weg, want wat een geur komt er van zijn voeten af: 

- Mijn redding is schoenen deodorant geweest. Mijn man heeft heel erg last van zweetvoeten en vooral in de zomer is het vreselijk qua geur! Schoenen deodorant ruikt niet alleen lekker, maar dood ook meteen de bacteriën en schimmels.

- Draag ademende schoenen van bijvoorbeeld leer.

- Draag sokken van wol of katoen.


Om je schoenen te beschermen tegen het weer en viezigheden is het verstandig om ze in te spuiten. Dit doe je met een spray voor het materiaal van de schoen. De werking van de spray is afhankelijk van de spuitbus.


Mocht je last hebben van pijnlijke voeten dan is het aan te raden om gel zooltjes te gaan dragen. Ze hebben verschillende soorten voor verschillende plekken zoals zooltjes voor de hak, voor de voorvoet en voor de gehele voet.


Welke schoen hulpmiddelen gebruik jij? 

1 opmerking:

  1. Ik stop altijd watten in de neuzen van mijn pumps. Je moet alleen zorgen dat ze nét niet passen, want door de druk van je voet gaan ze anders afknellen. #ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen