zaterdag 24 januari 2015

Hidden stories highlighter 01 Rose in wonderland


In januari is Essence uitgekomen met de limited edition Hidden stories. In eerste instantie spraken beide highlighters en drie lakjes me aan, maar eenmaal in het schap vielen ze me toch een beetje tegen. Ik nam uiteindelijk alleen de highlighter 01 Rose in wonderland mee.

De reden dat ik juist deze highlighter eruit pikte is dat hij een prachtige glans heeft en ook de kleur zelf zie je niet zo vaak, want hij is heel licht roze. Helaas kwam ik er na mijn aankoop wel achter door een review van een andere blogger dat het geen poeder highlighter is, maar dat het om een romige variant gaat. Ojee! Daar kan ik meestal niet zo goed mee over weg.


De blush zit zoals meestal in een simpel plastic doosje die doorzichtig is en op de deksel staat de naam van de limited edition waar hij uitkomt. Op de onderkant staat meer informatie over het product en toen ik daarnaar keek kwam ik erachter dat daar ook duidelijk vermeld staat dat het om een cream highlighter gaat. Bijzonder, want in de verpakking lijkt het toch echt een poeder. De highlighter bestaat in totaal uit 10,7 gram en hij is 12 maanden houdbaar.


Bij het maken van de swatch ben ik een beetje teleurgesteld. Ik vind het pigment tegen vallen en ook heeft het product wat moeite om goed op mijn huid te pakken. Ook van de kleur word ik niet heel erg enthousiast. Wel heeft hij een mooie glans en voelt hij zacht aan op mijn hand.  


Op mijn wangen vind ik het er niet beter op worden, want naast al de negatieve punten die ik hierboven al noemde merk ik dat hij een beetje aan het glijden is over mijn huid en dat het mijn poriĆ«n wat zichtbaarder maakt. Het lijk wel alsof hij er heel erg op blijft liggen terwijl ik mijn foundation bewust niet heb af gepoederd omdat ik weet dat dat vaak niet goed werkt samen met romige producten. Om het toch nog positief af te sluiten wil ik wel weer melden dat de glans wel echt prachtig is! 


Al met al ben ik dus niet echt tevreden, maar mocht je deze highlighter toch een kans willen geven dan raad ik je aan om er snel bij te zijn, want hij licht alleen deze maand nog in de schappen en anders zul je mazzel moeten hebben als je hem in februari nog in een uitverkoop bak vind. De prijs van deze highlighter is €2,99 en hij is te koop bij de Trekpleister en Kruidvat.


Heb jij iets uit de Hidden stories collectie van Essence gekocht?