dinsdag 24 januari 2017

Review Inoli badolie kalmerend


Een tijdje terug kreeg ik in mijn mailbox een mailtje van de Kruidvat dat ik met mijn voordeelkaart gratis een baby badolie van Inoli kon ophalen. Een paar dagen later was ik met mijn moeder in de stad en toen heb ik er een meegenomen.


De badolie is te krijgen in drie verschillende varianten. Namelijk een vettende, een intensief vettende en een kalmerende. Nu is Selena haar huis nog wel eens onrustig, dus ik besloot de laatste te proberen. De olie zit in een flesje van 100 ml en hij is 12 maanden houdbaar.


De kalmerende variant is speciaal voor een droge en onrustige huid en nu in de winterperiode heeft Selena daar toch wat meer last van.

Je gebruikt de olie als volgt: Schud de olie, voeg een scheutje olie toe aan het badwater wat een temperatuur heeft van 37 graden

De olie vermengt zich met het water en komt hierdoor op de huid van de baby te liggen. Als je je baby uit het water haalt dan is het belangrijk om het huidje droog te deppen. Hierdoor blijft de olielaag op de huid liggen en kan hij zijn werk doen.


Ondertussen is het flesje alweer bijna leeg, maar ik zou hem niet opnieuw kopen. Selena's huid reageert waarschijnlijk erg slecht op deze olie, want ze heeft sinds een week of 3 a 4 last van droge plekken op haar rug die langzaamaan rood zijn geworden en verder zijn gaan uitbreiden. Het werkt voor haar dus absoluut niet kalmerend! Natuurlijk hoeft dit voor jou kindje niet zo te zijn, want ik heb ook positieve verhalen gehoord van andere moeders. De geur van de olie is wel erg lekker!


De Inolie kalmerende badolie is voor €7,99 te krijgen bij de Kruidvat. Voor de vettende betaal je €6,99 en voor de intensief vettende €7,49. Deze week staan ze in de folder met 50% korting, dus mocht je ze willen proberen dan is het nu extra voordelig!


Welk product gebruik jij in het badje van je baby?




Gerelateerde artikelen: