woensdag 25 januari 2017

HELP.. mijn dreumes heeft vlekjes


Sinds ongeveer een maandje heeft Selena last van plekken op haar rug. Door de weken heen is zijn deze gaan veranderen en zijn ze op meerdere plekken zichtbaar geworden. De grote zoektocht naar de oorzaak is begonnen en dat is nog niet zo makkelijk.

Het begon met kleine droge plekjes op haar rug. Ik dacht dat dit door de koudere dagen kwam en besloot de huid wat extra vet te houden door hem in te smeren met een voedende crème. Ik zag geen verbetering, maar het werd ook niet slechter.



Tot twee weken terug. De vlekjes waren ondertussen meer geworden, maar ook groter. Het viel me op dat vooral ze vooral s'avonds rood van kleur werden. Het leek wel of er een soort kring omheen kwam. Ik had aan de ene kant niet het idee dat Selena er last van had, maar toch was ze niet het meisje wat ik gewend ben. Ze sliep wat onrustiger en was wat hangeriger en huilde meer dan normaal. Nu was ze ook wel erg verkouden wat haar benauwd maakte, dus dat kon ook nog de reden zijn.

Ik besloot het toch even extra in de gaten te houden en vooral de afgelopen week is het nog erger geworden. Op haar rug zijn het nog steeds droge grote plekken, maar er zitten nu ook wat kleine plekjes rond haar borst, haar armen voelen droog aan en in haar hals en nek heeft ze rode plekken. Het gekke is dan weer dat de plekken in haar hals rood van kleur zijn terwijl die in haar nek meer op irritatie lijken met bultjes eromheen. Ik heb zelf het idee dat Selena er geen last van heeft behalve dat het in haar nek en hals wel jeukt.


Gisteren besloot ik toch maar de dokter te bellen en ze vroeg me foto's te sturen. Helaas kon ik niet echt hele duidelijke foto's maken, maar toen ik haar sprak bedacht ik me ineens dat misschien wel door haar nieuwe badolie kon komen, want sinds ik die gebruik is het zo'n beetje begonnen. Ik deelde mijn probleem in een groepje op Facebook waar ik sinds de zwangerschap in zit en die kwamen ook nog met oorzaken. Misschien was het toch een van de zoveel kinderziektes met vlekjes, misschien kwam het door mijn wasmiddel of misschien toch een voedsel allergie.

Voor nu ben ik eerst maar gestopt met het gebruik van de badolie en ik ga haar elke avond even insmeren met Bepanthen. Ik ga het goed in de gaten houden en mocht er geen verbetering komen dan ga ik toch maar naar de dokter.


Wat was de oorzaak van vlekjes bij jou kind?




Gerelateerde artikelen: