maandag 9 mei 2016

Selena 4 maanden


30 april was Selena al weer vier maanden oud en vandaag laat ik jullie weer een update zien van haar groei en haar ontwikkelingen en ik deel haar hoogtepunten!
Leeftijd: 
4 maanden

Lengte:
Op 18 april was ze 61 cm.

Gewicht:
Haar gewicht was toen 5690 gram.

Slapen:
Wat zijn we toch verwend met de nachten! Selena slaapt door van half 8 tot een uurtje of half 8/half 9. Vaak wordt ze dan ook nog brabbelend wakker. Zal dit een goedmakertje van de eerste weken zijn? Ook overdag gaat het slapen goed. Ze heeft echt een vast ritme ontwikkeld en soms wijkt ze daar iets van af of wordt ze tussendoor even wakker, maar het gaat vaak goed!

Voeding
Hier heb ik me veel zorgen over gemaakt. Ik stopte met de voeding om half 11 omdat ze vaak in de nacht nog een keertje kwam, maar na een paar dagen skipte ze die ook. Ze ging dus ineens van 6 naar 4 voedingen en dat is toch wel weinig voor een meisje van 3,5 maand. . We hebben een dag geprobeerd om het ritme overdag om te gooien zodat ze 5 voedingen zou krijgen, maar dit was een drama! Toen ging ik maar naar het consultatiebureau voor advies en gelukkig bleek ze wel goed te groeien! Gewoon op 4 voedingen doorgaan dus! Gisteren hebben we voor het eerst een vast hapje aangeboden. Ik vond het heel bijzonder om te zien hoe Selena erop reageerde. Op dit moment was het nog rijstebloem, maar we gaan langzaamaan meer toevoegen. Hier komen nog artikelen over online.



Favorieten:
Ik zet Selena een keer in de week voor de tv en dat vind ze geweldig! Trappelend en spartelend zit ze dan in haar wipstoel. Ook vind ze het heel leuk als we voor haar zingen.

Dit vind ik niet leuk:
Drinken uit een fles. We zijn al vroeg begonnen met ook melk in een fles te geven en vanaf het begin gaat dit al niet van harte, maar het wordt steeds meer een drama.

Bijzondere momenten:
- Het geven van het eerste hapje
- Selena heeft voor het eerst geschaterlacht
- Selena heeft voor het eerst omgerold en nog van haar rug naar haar buik ook


Wanneer sliep jou baby door?