zondag 22 november 2015

Zwangerschap week 34 Fotoshoot, slecht slapen en stress


Vandaag ben ik alweer 34 weken zwanger. Zo raar om te beseffen dat ik met maximaal 8 weken moet bevallen! Vorige week zondag heeft de vrouw van mijn vader foto's van ons gemaakt en verder vlogen de hormonen hier door het huis heen!

Fotoshoot:
Ik vind het belangrijk om foto's te maken van de zwangerschap en helaas is onze 'goede' camera nog steeds kapot, maar ik had de vrouw van mijn vader gevraagd of zij foto's wou schieten en dat vond ze heel leuk! Helaas was het weer echt waardeloos, dus we besloten om de close up foto's van mijn buik achterwege te laten en schoten in 45 minuten foto's op verschillende plekken! Ik ben super blij met de foto's alleen zat mijn haar niet al te best door de regen!

Stress:
Ik heb last van nesteldrang, maar omdat ik zo moe ben kan ik me er gewoon niet toe zetten om bezig te gaan met alles wat ik wil. Best een lastige combinatie kan ik zeggen! Aankomende week wil ik beginnen met het wassen van de babykleding en mijn man is druk bezig om te proberen om de keuken af te krijgen. Helaas is dit soms best moeilijk, want hij werkt heel veel en doordat ik zo moe ben doet hij ook meer in het huishouden dan normaal. Ik moest van de week ook nog de klossen en andere dingen voor de thuisbevalling lenen. Opzich geen probleem, maar in mijn hoofd was er geen overzicht en ik wist gewoon niet meer waar ik moest beginnen. Mijn man vond me maar een aansteller en ik geef hem groot gelijk, want vrijdag was het alleen even heenrijden en met 5 minuten was het gepiept. Ik zie beren op de weg die er niet zijn!



Slecht slapen:
De nachten zijn op dit moment echt een drama! Er is iedere keer wel iets. Of ik heb last van mijn benen, of ik wordt wakker getrapt door de baby, of ik heb last van maagzuur. Het inslapen is vaak niet echt een probleem, maar ik lig s'nachts zoveel wakker! De afgelopen week is het bijna iedere nacht zo geweest dat ik tussen 1 en 4 wakker lag en daarna was ik er ook nog heel vroeg uit. Gelukkig heb ik overdag tijd om bij te slapen, maar helaas wil dit ook niet altijd!

Jeuk:
Mijn lichaam zit onder de kleine bultjes. Echt zien doe ik ze niet, maar ik voel het wel duidelijk. De bultjes jeuken heel erg en zitten vooral op mijn rug en benen. Ook krijg ik meer striae lijnen op mijn buik. Ook dit trekt en jeukt!

Maagzuur:
Hier heb ik nog steeds last van, maar ik heb er wel dagen bij gehad dat het best te overzien was overdag!

Baby bewegingen:
Afgelopen dinsdag at ik bij mijn moeder en duwde ik op mijn buik waar de baby wat eruit duwde. Ik vermoed dat ik het hakje raakte, want het plofte ineens weg. Een bijzonder gevoel. Verder merk ik dat we vooral in bad 'contact' met elkaar hebben. Ik doe dan water over mijn buik heen en de baby gaat dan helemaal bewegen. Dit ga ik straks nog missen!

Verloskundige: 
Maandag moest ik naar de verloskundige en eigenlijk was alles goed! Wel adviseerde ze me om toch nog een stapje rustiger aan te doen in verband met de harde buiken en ik moet mijn urine op dinsdag even laten checken. Gelukkig was dit prima!


Had jij ook last van jeuk tijdens de zwangerschap en in welk trimester?