woensdag 17 februari 2016

Tip: Difrax starterset pasgeborenen


Toen ik nog zwanger was kocht ik een fles van Chicco en ik heb een fles van Avent gekregen in de Blije doos. Selena drinkt goed uit de fles van Avent, maar met die van Chicco maakt ze er vaak een potje van! Toen ik op de webshop van Kruidvat een startersset zag van Difrax met vier flessen en twee spenen voor een goede prijs besloot ik hem aan te schaffen!


In de set zitten 4 flessen in twee verschillende maten en 2 spenen.


De flessen hebben verschillende formaten. Er zitten twee flessen in van 170 ml en twee van 250 ml. Op dit moment drinkt Selena nog tussen de 100 en 140 ml, dus de flessen zijn nog aan de grote kant, maar er komt vanzelf een tijd dat ze meer gaat drinken!


De flessen van Difrax zijn vooral opvallend door de vorm die ze hebben! Doordat de fles een golvende vorm heeft komt er minder lucht in de speen en hierdoor zal de houding tijdens het voeden makkelijker zijn. Ook zit een luchttoevoer systeem aan de onderkant. De fles zou hierdoor moeten zorgen voor minder darmkrampjes! Fijn, want Selena heeft daar nogal eens last van!


Ook zitten er twee speentjes in. Ik gebruik nu ook al de spenen van Difrax en die bevallen me erg goed. Sterker nog Selena vind andere spenen zelfs minder fijn en sommige pakt ze zelfs helemaal niet. Ze is nogal zinnig ;)! Er zit een natural variant in en een dental. Het verschil tussen deze varianten is de vorm van de speen!


De spenen van Difrax staan vooral bekend om de vlindervorm die ze hebben. Door deze vorm blijft het neusje vrij en hierdoor kan je baby makkelijker ademhalen! Verder zitten er gaatjes aan de onderkant van de speen. Hierdoor kan het eventuele slijm makkelijker en er komt meer lucht door. Hierdoor krijgt je baby minder snel last van huidirritatie.


De set kun je voor €19,99 bestellen op de site van Kruidvat. Helaas is hij niet in de winkels te krijgen, maar je kunt hem voor €3,99 wel thuis laten bezorgen of gratis ophalen bij een winkel in de buurt! Als je alles los zou kopen kom je al snel boven de 50 euro uit, dus het is een super mooie prijs.


Wat voor fles gebruik jij voor je baby?