maandag 15 februari 2016

Afvallen na de zwangerschap week 2


Week 2 van mijn strijd tegen de kilo's zit er alweer op. Vorige week konden jullie lezen dat week 1 niet gegaan was zoals ik had gewild en dat ook de weegschaal me afstrafte met 0,8 kilo erbij! Ook week 2 is niet gegaan zoals ik had gewild.

De afgelopen week had ik last van een mega groot honger gevoel. Ik denk dat mijn lichaam toch een te kort had of iets degelijks, want vrijdags lunchte ik met maar liefst 9 boterhammen en twee beschuiten. Normaal eet ik maximaal 3 boterhammen, dus dit was wel extreem veel meer. Wel ben ik blij dat ik voor boterhammen ben gegaan in plaats van voor iets heel ongezonds.

Helaas was dit in lang niet alle gevallen het geval, want wat heb ik veel ongezonde dingen gegeten. Ik heb patat met snacks gehad, warme chocolademelk met slagroom, veel kaas, bonbons, toastjes met salade en op de verjaardag van mijn vader heb ik vruchtengebak gehad en vrij veel hapjes. Het maat houden was er helaas niet bij! Dit ga ik volgende week toch echt anders aanpakken.


Met knikkende knieën ging ik op de weegschaal staan. De vraag was niet of ik was aangekomen, maar hoeveel!?

Het resultaat shockeerde me. Maar liefst 1,5 kilo en het gekke was dat het er niet bij aan was gekomen, maar dat ik ben afgevallen! Wow die zag ik niet aankomen. Ik ben blij dat het eraf is, maar baal toch van de afgelopen week.

Aankomende week ga ik hard werken aan gezondere keuzes maken en ik heb al bedacht hoe ik dat ga doen. Ook deze week hebben we een verjaardag en we gaan uit eten bij de chinees, dus het wordt weer een uitdaging! Ook ben ik bezig met meer op vaste tijden eten en dit gaat me nu al redelijk goed af, maar ook hier kan ik zeker nog wat verbeteren.


Heb jij tips voor gezonde tussendoortjes?