maandag 8 februari 2016

Afvallen na de zwangerschap week 1


Vorige week vertelde ik vol met motivatie dat ik de strijd met de kilo's aan zou gaan en vandaag is het tijd voor een update over hoe mijn week is gegaan. Ik hoop dat deze week een betere gaat worden, want ik heb gefaald en ik baal er van! 
De eerste twee dagen gingen qua eten goed. Ik was niet tevreden met de tijden waarop ik at, maar zolang het eten zelf maar gezond was vond ik dat wel goed. Ik moet namelijk niet teveel hooi op mijn vork nemen en niet vergeten dat het nog maar 5 weken geleden is dat ik ben bevallen. Ook het  bewegen ging op deze dagen niet helemaal zoals ik wou, maar ik ben de deur uit geweest en heb gewandeld ondanks dat ik zo moe was door de gebroken nachten! Stiekem ben ik daar wel trots op!

Ook de woensdag begon goed, maar al snel greep ik naar een zak chips die nog in de kast lag. Nog geen drama, want ik liet het enkel bij een schaaltje, maar het was zeker niet de bedoeling!

Vanaf donderdag ging het mis. Ik zou met mijn moeder een high tea gaan doen en had daar ook rekening mee gehouden, maar s'avonds wist ik mezelf niet te herpakken en ik heb toen en de dagen erna veel dingen gegeten die niet door de beugel kunnen. Ik dronk meerdere glazen cola, at kwarktaart, popcorn en een ciabatta met brie en salami. Ook het bewegen deed ik niet zoals ik met mezelf had afgesproken en ik baal! Ik baal dat ik bij week 1 al geen maat weet te houden. 

Het begon als emotie eten. Selena heeft de hele week veel krampjes gehad en ik vind het zo moeilijk om te zien hoe haar kleine lichaampje verkrampt. Ook hadden we vrijdag kraamvisite en zondag een verjaardag wat het niet makkelijker maakte! Deze week hebben we nieuwe kansen! 

Het resultaat van afgelopen week deel ik wel met jullie, maar mijn eet dagboek komt er niet. Ik hield het bij, maar heb het verscheurd! 

Afgelopen week ben ik 800 gram aangekomen *schaam* 


Wat motiveert jou om gezond te eten?