zondag 29 november 2015

Zwangerschap week 35 muziekmobiel en maagzuur


Vandaag ben ik alweer 35 weken zwanger. Nog maar 5 weken tot de uitgerekende datum en ik heb eigenlijk wel een rustig gevoel als ik nadenk over de bevalling. Wel vind ik de onzekerheid van wanneer gaat het gebeuren spannend!

Dit mooie doosje ontving ik van Nutricia er zit een leuk knuffeltje en informatie over borstvoeding in. 

Eerste baby wasje
Afgelopen donderdag was het moment daar en heb ik de eerste baby was gedraaid. Ik kocht hiervoor een paar weken geleden al wasmiddel van Neutral voor en heb de was eerst gesorteerd en daarna gewassen. Aan strijken begin ik niet. Ik ga het gewoon netjes opvouwen en dan per was in de kast leggen. Zo'n eerste baby wasje is ergens toch best speciaal en wat staat dat kleine spul allemaal gezellig op de waslijn.

Moe
Een paar dagen ging het beter, maar helaas blijven de nachten een probleem. Er is altijd wel iets: Ik ben klaarwakker, heb last van maagzuur of heb last van pijn. Carlo daarin tegen snurkt gewoon door. Gelukkig maar, want hij moet gewoon werken overdag en dan probeer ik vaak nog wat bij te slapen. Echt een ritme heb ik nu dus helemaal niet.

Maagzuur
Afgelopen nacht had ik vreselijke last van maagzuur. Ik ben drie keer wakker geweest en moest toen echt rechtop zitten en de baby naar beneden drukken om weer normaal te kunnen ademen. Meestal gaan de ochtenden wel goed en in de middag is het ook nog wel te doen, maar in de avond komt het vaak op. Meestal eet ik dan pepermunt of Rennie's of ik neem een beker melk en dan is het prima te doen.


Muziekmobiel
Een muziek mobiel vinden die op onze box past is nogal een drama. We hebben er twee liggen een die ik van mijn vader heb gekregen en een die we gratis kregen bij de box. Beide passen er helaas niet op. Die van mijn vader past helemaal niet en die we gratis hebben gekregen zit er scheef op en dat zorgt ervoor dat er ruimte tussen de box en de mobiel zit en daar zou de baby tussen klem kunnen komen te zitten met haar vingers, dus dat vond ik niet echt veilig. Nu zagen we bij de Baby-dump een hele mooie mobiel die afgeprijsd was van €84,95 voor €64,95. Heel mooi, maar door de prijs toch een twijfelgeval, want zo lang gebruik je hem niet. We besloten het niet te doen, maar ik kon de mobiel niet uit mijn hoofd krijgen. Ik speurde internet af om prijzen te vergelijken, maar helaas overal was hij duurder! Totdat ik afgelopen maandag met mijn moeder bij de Prenatal was. Hier stond hij voor €59,- euro! Ik belde mijn man op om te overleggen en ondertussen tikte een verkoopster me aan en fluisterde €38,25. Geen twijfel meer! Hij was van ons. We hebben hem meteen boven de box gehangen en was is hij leuk. Nooit gedacht dat ik zo enthousiast zou zijn over een muziekmobiel trouwens!

Gewicht
Mijn gewicht blijft maar stijgen. Wederom 1,4 kg erbij en ik moet eerlijk bekennen dat dat de laatste twee weken ook wel komt omdat ik slecht eet. Aankomende week maar wat beter eten, want het loopt allemaal wel de spuigaten uit zo.

Geboortekaartje
Maandag bestelden we een proefdruk van het geboortekaartje en woensdag kregen we hem binnen. Ik ben er super blij mee en vind het mooi dat het een beetje in dezelfde stijl is als de trouwkaart. Verder verklap ik nog niks hoor! Dat zien jullie na de geboorte wel.

Kerstkaarten schrijven 
Vrijdag schreef ik alvast de kerstkaarten. Mooi op tijd en ik stuur ze ook nog niet op, maar dan heb ik het maar alvast klaar.


Hoe zag jou geboortekaartje eruit?