maandag 15 augustus 2016

10 dingen die ik niet mis van mijn zwangerschap

18 weken zwanger

Ik ben nu ongeveer 7,5 maand geleden bevallen van Selena en het leek me leuk om nu een artikel te doen met de dingen die ik totaal niet mis van mijn zwangere periode. Eerst wou ik dit vlak na de bevalling doen, maar mijn kijk erop is nu toch anders dan toen.

Slecht slapen:
In het eerste trimester sliep ik niet zo goed omdat ik last van misselijkheid had en daarna ging het een paar weken goed en toen begon de pijn in mijn bekken. Hierdoor kon ik niet goed een houding vinden en daardoor sliep ik slecht! Vooral tijdens de laatste lootjes was dit erg, want ik was blij als ik 5 uurtjes slaap haalde! Ik had toen veel last van maagzuur en pijntjes waardoor ik moeilijk in slaap kon komen en s'nachts veel wakker was en niet meer kon slapen. Dan viel het in het begin nog wel mee!

Bekkenpijn:
Toen ik zo'n 20 weken zwanger was kreeg ik last van mijn bekken. Het begon met pijn, maar al snel sloeg mijn bekken ook regelmatig op slot waardoor ik er doorheen zakte. Pijnlijk en ook gevaarlijk, want je wil als zwangere vrouw niet onderuit gaan! (als niet zwangere ook niet trouwens). Gelukkig was dit na de bevalling meteen verdwenen.

Onzekerheid:
Ik ben van nature al onzeker, maar tijdens de zwangerschap was dit wel extreem. Ik was bang dat er iets mis zou gaan met de baby. Voor deze zwangerschap heb ik een missed abortion gehad en dit heeft er wel erg ingehakt en er voor gezorgd dat ik niet meer zo zorgeloos was. Ook was ik onzeker over of ik wel een goede moeder zou worden en over de groei van mijn lijf.

37 weken zwanger

Vocht vasthouden:
Vooral aan het einde van de zwangerschap hield ik veel vocht vast. Ik wist nog dat er mensen riepen dat het maar goed was dat ik in de winter was uitgerekend, want dan had ik daar tenminste geen last van. Ik kan je vertellen dat dat helaas voor mij niet het geval was. Ik paste op het eind mijn schoenen niet meer en liep weken op te krappe schoenen.

Misselijkheid:
Tot week 17 ben ik elke dag misselijk geweest en wat was ik blij toen dit voorbij was! Ik voelde me zwak en vond het vooral vervelend dat het elke dag een verassing was wanneer ik me beroerd ging voelen. Niks geen ochtendmisselijkheid! Gewoon door de dag heen hoor. Nu ben ik sinds een weekje wel weer wat misselijk, maar ik geef niet over en de mate van misselijkheid is veel minder erg!

Vermoeidheid:
Zwanger zijn is echt een aanslag op je energie level. Ik miste al energie door het slechte slapen, maar vergis je niet in wat je lichaam allemaal moet doen. Je kindje pakt ook energie van je en alles is zwaarder door de kilo's die je met je meedraagt.

De weegschaal:
Ik schreef begin november al een artikel over aankomen tijdens de zwangerschap waarin ik uitlegde dat ik het maar moeilijk vind om de weegschaal te zien stijgen. Op dit moment ben ik in totaal bijna 15 kilo aangekomen en ik weeg mezelf nog steeds wekelijks en blijf het maar confronterend vinden. Na de zwangerschap hoop ik dat de weegschaal weer een betere vriend van me wordt.



Betutteling: 
Ik weet dat iedereen het goed bedoeld, maar soms werd ik moe van het feit dat ik zo betutteld werd. Wil je hier zitten? Lukt het nog wel om te staan? Super lief, maar het kwam me mijn neusgaten soms wel uit. Als ik iets anders wil dan vraag ik het wel! Ik voelde me al bejaard/beperkt genoeg en op sommige momenten wil je er gewoon even niet mee bezig zijn en gewoon genieten

Maagzuur: 
Rennie's waren mijn beste vriend, maar hielpen helaas maar een klein beetje tegen het maagzuur.

Urine verliezen: 
Ik kreeg op een bepaald moment minder controle over mijn blaas. Als ik nieste dan verloor ik wel eens wat urine en wat voelde ik me daar onprettig bij.

31 weken zwanger

Nu lijkt dit artikel heel negatief, maar er zijn ook genoeg dingen die ik wel mis van de zwangerschap en ik zou het zo weer over doen.


Wat mis jij totaal niet van je zwangerschap? 




Gerelateerde artikelen:
Ik ben zwanger
Buikfoto's zwangerschap
zwangerschaps kwaaltjes in het 1e trimester