woensdag 10 augustus 2016

Diners of the week De Italiaanse keuken


Vandaag is er een nieuwe rubriek online die wekelijks terug gaat komen. Volgende week komen mijn lunches van deze week online! Daarna zullen mijn ontbijtjes volgen, maar nu eerst de diners van vorige week. We hadden vakantie, dus het liep qua eten iets anders dan normaal. Minder groente en aardappels en wel drie keer eten uit de Italiaanse keuken!


Maandag: Macaroni met tomatensaus en groente:
Ik had bij de Aldi een kilo tomaten gehaald voor €0,59 en daar hebben we zelf een pastasaus van gemaakt met Italiaanse kruiden, paprika, ui en gehakt. Zaterdags hadden we er al een keer van gegeten, maar we hadden nog over, dus maandag kookten we weer nieuwe macaroni en de saus hebben we nog weer wat op smaak gemaakt met gewurz kruiden.


Dinsdag: Goulash met rijst en groente
Zondag heeft Carlo goulash gemaakt van Suddervlees, ui, paprika en een pakje van Honig, maar ook dit was niet helemaal opgegaan. Zondag aten we het met aardappelpuree en nu hebben we het met rijst gegeten. Het ziet er niet zo smakelijk uit, maar dat was het wel! Lang geleden dat ik dit gegeten heb.

Woensdag: Patat met mayonaise, kroket en kaassouffle:
Oeps vergeten om een foto te maken. We maakten het klaar in de airfryer.


Donderdag: Spinazie met ei, gekookte aardappels en knoflookworstje: 
Na drie dagen geen aardappels gegeten te hebben vonden we het daar wel tijd voor. Ik eet mijn gekookte aardappels met wat margarine. Daarbij hebben we spinazie met een gekookt eitje en een worstje met knoflook.


Vrijdag: Pizza met tomatensaus groenten, kaas, tonijn en cervelaatworst: 
Carlo maakt pizzadeeg in de broodbakmachine met daardoor Italiaanse kruiden. We beleggen de pizzabodems met een sausje van tomatenpuree en ketchup. De eerste pizza beleggen we met ui, paprika, champignons, cervelaatworst en kaas en de tweede met champignons, ui, paprika, tonijn en kaas. We maken wel vaker zelf pizza's, maar we hebben het deeg nooit nooit met de broodbakmachine gemaakt. Dit waren tot nu toe wel de lekkerste zelfgemaakte pizza's die we ooit gemaakt hebben.


Zaterdag: Gekookte aardappels, broccoli, Italiaanse hamburger en jus
Ik bedenkt me weer te laat dat ik een foto had moeten maken. Deze keer gewoon Hollandse kost. Normaal hebben we vaak een sausje bij de broccoli, maar deze keer deden we het even simpel met enkel jus.



Zondag: Lasagne met saus, gehakt, groente en kaas:
We eten mijn favoriete eten namelijk Lasagne met lekker veel groente!


Wat is jou favoriete avondeten? 




Gerelateerde artikelen: 
Foodotd 3 augustus 2015
Eetdagboek week 3
Lasagne met boerenkool