dinsdag 20 januari 2015

Food question Welke 3 etenswaren zou jij calorieloos willen maken?


Ik ben een makkelijke eter en ik ben iemand die wel iets wil proberen wat ze niet kent! Toch heeft al het eten een nadeel, want lang niet alles is gezond en al het lekkere bevat helaas heel wat calorieën en daar word de buik niet strakker van!

De laatste jaren ben ik me steeds meer gaan verdiepen in de calorieën en voedingswaarden van allerlei etenswaren. Soms zou ik willen dat al het lekkers niet zoveel calorieën zou bevatten en als ik mocht kiezen dan zouden de volgende 3 voedingsmiddelen geen calorieën bevatten:


- Chocolade
Chocola kan natuurlijk niet missen in dit lijstje! Ik ben dol op chocolade, maar helaas is het toch echt iets wat ik met mate moet eten! Ik kan vooral genieten van een heerlijke beker chocolademelk of een bonbon, maar ook de repen gaan er wel in.

- Kaas
Ik ben een echte kaaskop! Het liefst eet ik overal kaas op, over of bij! Ik vind het heerlijk om het zo uit het vuistje te eten, maar ook over de pasta of op brood vind ik het heerlijk! Meestal kies ik gewoon voor de jong belegen variant 48+, maar ook voor de kazen met een smaakje draai ik me niet om. De enige kazen waar ik niet heel blij van wordt zijn de sterke kazen zoals schimmelkaas en oude kaas.

- Pizza!
Ik ben dol op pizza en zowel uit de diepvries, van de pizzeria als zelfgemaakt! Toch probeer ik het door de calorieën maar met mate te eten, want een pizza bevat al snel tussen de 800 en 1300 calorieën! Jammer, want het liefst at ik het elke dag!



Welke 3 etenswaren zou jij calorieloos willen maken?