vrijdag 23 januari 2015

3 smoothie recepten


Ik ben een slecht met ontbijten. Op moment dat ik niet naar mijn werk moet gaat het wel redelijk, maar als ik moet werken dan lukt het mij vaak niet. De laatste tijd gaat het gelukkig een stuk beter en dat heb ik vooral te danken aan mijn magic bullet, want die maakt de lekkerste smoothie's in een handomdraai. Vandaag heb ik drie simpele smoothie recepten voor jullie.

Fruitige snelle smoothie met framboos en sinaasappelsap 

De laatste tijd ontbijt ik regelmatig snel met een simpele smoothie en meestal is het deze! Ik gooi zo'n 150 ml sinaasappelsap (liefst met vruchtvlees) in de beker van de magic bullet. Ik doe er een handje frambozen bij en mixen maar!

De smaak is zurig, maar ook zoet en ik vind het heerlijk! Door de sinaasappelsap zelf te persen kun je hem nog gezonder maken, maar daar neem ik zelf vaak de tijd niet voor! Deze smoothie vult niet extreem, dus ik neem vaak dan een wat groter tussendoortje of eet er een beschuitje bij!



Groene smoothie met spinazie, banaan, en honing

Groene smoothies zijn al een tijdje een hype, maar zelf heb ik pas afgelopen woensdag voor het eerst een gedronken! Ik hield het voor een eerst smoothie heel simpel! Eerst vulde ik mijn magic bullit met een banaan een wat water. Dit mengde ik tot een papje en daarna voegde ik tot twee keer spinazie toe en tussen de toevoegingen mende ik het. De spinazie maakt je beker namelijk vrij snel vol, maar zodra je het mengt komt er weer ruimte vrij. Bij de tweede toevoeging spinazie deed ik ook een beetje honing voor een extra twist.

Ik vind de smoothie er niet heel smakelijk uitzien, maar de geur is wel lekker. Je ruikt de banaan erg goed en dat maakt het wel aantrekkelijk om hem op te drinken. De substantie is niet heel dun en door de banaan iets kleverig en wat me vooral opvalt is dat ik na de tijd vol zit! Ik heb hem nu als tussendoortje genomen, maar eigenlijk is hij beter als ontbijt! De smaak is lekker. De spinazie proef je niet echt, maar de banaan wel. Zoet is de smaak die bij me opkomt.



Smoothie met melk, banaan en bosvruchten 

Deze smoothie is met een basis van melk. Eerst heb ik 150 ml melk in de beker gedaan en daar voeg je een halve banaan aan toe. Even mixen en daarna heb ik een handje met bosvruchten toegevoegd. In dit geval heb ik een zak gebruikt van de Lidl. Deze kost €2,49 en bevat 750 gram met allerlei fruitsoorten zoals rode bessen, aardbeien en kers! Wederom even mixen en klaar is je smoothie!

Door de banaan is de smoothie wat zoet, maar de melk maakt hem wat lichter! De bosvruchten komen uit de diepvries dus dat geeft de smoothie een koude twist! Lekker.



Drink jij vaak smoothie's