zondag 25 januari 2015

Cakejes bakken


Een tijdje geleden waren mijn man en ik de kast met onze keukenapparaten aan het opruimen en toen kwam ik erachter dat ik een cupcakes apparaat heb. Heel stom dat ik hem ben vergeten, want ik heb hem nog nooit gebruikt. Eens moet de eerste keer zijn, dus vandaag deel ik mijn gebakken cakejes

Voor het maken van het deeg heb ik gekozen voor een cake mix van de C1000. Bij deze mix hoef je enkel nog 4 eieren en 200 gram margarine toe te voegen. Het is verstandig om de margarine er een tijdje van te voren uit te halen zodat deze al wat zachter is en makkelijker te mixen, maar omdat ik dat vergeten was heb ik de margarine even een paar seconden in de magnetron gedaan. Daarna heb ik met een mixer de margarine tot een romige massa gemengd en tot slot doe je daar de eieren en de cake mix bij en meng je alles tot een geheel.

Naturel cakejes:



Cakejes met smarties: 



Cakejes met chocolade: 




De cakejes zijn heerlijk geworden. Ik vind het heel makkelijk om ze in de cakejes maker te maken. Voor dat de mix erin gaat moet je het apparaat even op temperatuur laten komen en daarna bak je ze in ongeveer 7 minuten gaar. Ook het eruit halen gaat heel erg makkelijk. De variant met chocolade is mijn favoriet en wat grappig dat die naar beneden zakken tijdens het bakken net als de smarties.



Bak jij wel eens cakejes?