donderdag 12 februari 2015

Wat is liefde voor mij?


Ik hou van je is makkelijk te zeggen, maar wat heeft het voor zin om het te zeggen als het gevoel er niet helemaal is. Liefde is onmisbaar in het leven, maar zeker niet makkelijk om te vinden of te krijgen!

Wat is liefde voor mij:

Liefde is voor mijn gevoel een heel breed begrip. Ik heb naar best veel mensen een gevoel van liefde, maar voor mij is er maar een persoon waarin ik denk als ik het over liefde heb en dat is mijn man. . De andere mensen waarvan ik hou geven me een ander gevoel. Echte liefde is voor mij een maatje bij wie je met alles terecht kan en iemand met wie je goede en slechte tijden kunt en wilt delen. Daarnaast vind ik seksuele aantrekkingskracht ook een must als je over liefde praat. Liefde gaat voor mij verder dan houden van en dat moet je koesteren.




Van wie ik hou: 

- Bols en Grolsch
Mijn lieve katten! Nooit had ik gedacht dat ik zoveel van deze twee zou gaan houden. Het lijkt of ze aanvoelen hoe ik me voel en als ik thuis kom dan zijn ze altijd blij om me te zien!

- Mijn ouders
Ik hou van mijn ouders om hoe ze mij hebben opgevoed en hoe ze om zijn gegaan met positieve en negatieve dingen in het leven. Ze hebben mij gemaakt tot wie ik ben en ik ben niet altijd de makkelijkste geweest, maar hun liefde voor mij is onvoorwaardelijk geweest. Dit is natuurlijk wederzijds.

- Broer en zusjes
Mijn broer is al 25 jaar in mijn leven en hoewel we vroeger geen klik hadden en elkaar niet konden uitstaan is er nu een hoop veranderd. De grote omslag daarin is gekomen toen onze moeder borstkanker kreeg. We zijn dichter naar elkaar toe gegroeid. Mijn twee (half) zusjes zijn nu 6 en 3 jaar in mijn leven en vanaf dag 1 hield ik al van ze!

- Vriendinnen
Ik heb niet veel vriendinnen, maar de vriendinnen die ik heb staan altijd voor me klaar en ik ook voor hun! We hebben samen leuke dingen meegemaakt en we kunnen ook bij elkaar terecht als het tegen zit. Een luisterend oor en een arm om je heen. Soms hoef je bijna geen woorden te gebruiken om te snappen wat de ander wil zeggen.



Mijn grote liefde:

Mijn grote liefde is mijn man. We zijn nu iets meer dan 8 jaar samen en we vertellen elkaar alles! We hebben samen leuke dingen meegemaakt, maar helaas ook mindere tijden moeten meemaken. Toch kunnen we altijd bij elkaar terecht en accepteren we elkaar zoals we zijn en de keuzes die we maken. Voor mij is dit het belangrijkste in onze relatie. Daarnaast is ook de seksuele aantrekkingskracht aanwezig, maar daar ga ik maar niet over in detail treden.


Wat is liefde voor jou?