zaterdag 7 februari 2015

Essence quattro 14 Magenta and me!


De ene keer ben ik dol op de quattro's van Essence en de andere keer stellen ze me teleur. Toch wil ik ze door het kleine prijsje van €2,99 vaak wel een kans geven. Toen ik deze quattro tegenkwam met 50% korting bij de Trekpleister kon ik het niet laten om hem mee te nemen.


De quattro bevat vier glinsterende tinten. Een donker paarse, een roze, een zilver/bronzen tint en een heel licht tintje die perfect is om als highlighter te gebruiken! De kleuren zijn mooi met elkaar te combineren.


In de quattro zit in totaal 5 gram product en de kleuren zijn qua grote een beetje speels ingedeeld. Zo bevat de roze kleur bijvoorbeeld meer gram dan de paarse. De oogschaduws zijn 24 maanden houdbaar en het doosje waar ze inzitten is van plastic.


Bij de swatches heb ik een dubbel gevoel. De laatste twee vind ik goed gepigmenteerd, maar de paarse en roze vallen me qua pigment een beetje tegen!

De ooglook:



Ik kan wel zeggen dat ik het op mijn ogen een grote teleurstelling vind. Ik heb alle vier de kleuren gebruikt. Ik ben begonnen met de paarse kleur aanbrengen aan de binnenkant van mijn bewegende ooglid. Deze kleur is goed te zien en eigenlijk is dat wel verrassend. Op de rest van mijn bewegende ooglid heb ik de roze kleur aangebracht en dit blijft een tegenvallen. In mijn crease zit de zilver/bronzen kleur en helaas ook die valt wat weg. Tot slot zit de highlighter kleur in mijn ooghoek en ik heb hem slechts een beetje aangebracht, maar je kunt hem wel zien.



Van een afstand vind ik de look er leuk uitzien, maar als je dichtbij kijkt zie je dat het tegenvalt. Jammer, Heel slecht is hij op de roze tint na niet, maar ik ben er ook niet heel enthousiast over. Bij mijn complete look heb ik een paarse lipstick aangebracht en ik vind die lipstick er wel heel vet bij staan!


Wat is jou indruk van de quattro?