dinsdag 26 januari 2016

Kruidvat Beauty oil


Als je zwanger bent krijgt je huid een hoop te verduren! Hormonen brengen je lichaam behoorlijk van de regel en je buik groeit. Doordat je buik groeit komt er meer druk op je vel te staan en dit kan gaan barsten waardoor er striae kan ontstaan. Striae zien eruit als grote strepen/littekens en het is vaak rood of paars van kleur. Helaas was mijn buik op het eind van de zwangerschap ook een kraterlandschap. Niks aan te doen, maar toch was er een middeltje wat de jeuk in elk geval wat verzachte!

Het middeltje wat ik voor mijn striae gebruikt heb is de beauty oil van Kruidvat eigen merk. Ik kocht deze voor €3,95 en de olie zit in een flesje en daaromheen zit een doosje. Het flesje bevat in totaal 75 ml en de olie is 36 maanden houdbaar.


De huidolie is niet alleen geschikt voor striae, maar ook voor andere doeleinden zoals littekens, een droge huid of een verouderde huid. Wat ook voordelen zijn is dat de olie geschikt is voor alle huidtypen en dat je hem voor zowel je lichaam als je gezicht kan gebruiken! 

Er wordt aangeraden om de olie twee maal per dag te gebruiken en het gebruik ervan is heel simpel. Je brengt de olie namelijk gewoon aan op het lichaamsdeel en masseert dit zachtjes in totdat het is ingetrokken. Bij zwangerschap striae wordt aangeraden om al te beginnen als je 3 maanden zwanger bent. 


Helaas ben ik niet bij 3 maanden gaan smeren, maar volgens mij pas toen ik 7 maanden zwanger was. Ik kreeg toen namelijk echt last van het trekken van mijn buik en ook begon ik lichtelijk wat striae te krijgen. Wat ik heb begrepen is het krijgen van striae ook niet te voorkomen. Je hebt er aanleg voor of je hebt het niet!

Toch heb ik in de 2 maanden dat ik de olie heb gebruikt wel een goede mening kunnen vormen en die is positief. Om te beginnen vind ik de geur erg lekker en de olie trekt snel in wat wat mij betreft een groot voordeel is. Ook de werking vind ik super. Mijn huid is een stuk minder trekkerig geworden vanaf dat ik de olie ging gebruiken en als ik hem een dag niet gebruikte dan kon ik dat goed merken. Ook kreeg ik minder jeuk door de olie wat een hoop pijn en narigheid scheelt. Zeker een aanrader voor een goede prijs!


Wat heb jij gebruikt tijdens je zwangerschap om de striae te verzachten?