zaterdag 16 januari 2016

De eerste keer naar buiten


Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover! Selena en ik gingen voor het eerst naar buiten. Normaal kun je vaak na een weekje met je kleintje naar buiten, maar Selena liep wat achter qua groei en het was natuurlijk erg koud, dus wij moesten nog een weekje langer wachten.

Op woensdag ochtend kwam er iemand langs van het consultatiebureau. De week ervoor was Selena gewogen en nog niet genoeg aangekomen, dus ik vond het spannend! Bij de geboorte woog ze 3580 gram en de woensdag erop 3440. Daarna was ze een week lang niet gewogen en gelukkig woog ze afgelopen woensdag 3900 gram! Meer dan we verwacht hadden en ze is dus top gegroeid. Zodra de mevrouw van het consultatiebureau weg was heb ik Selena gevoed en daarna was het tijd om haar klaar te maken voor vertrek!

Ik vond het lastig was ik Selena aan moest trekken, maar op advies van het consultatiebureau heb ik haar in gewone kleding in het skipak gelegd, met daarover haar dekentje en ik heb de bak van de kinderwagen dicht gedaan! Ook had ze een mutsje op, want de warmte verliest een baby vooral via het hoofd. 


Klaar voor vertrek! We liepen richting de stad. Dit is zo'n 15 minuten lopen en ik merk aan mezelf dat ik straal en trots ben op mijn meisje. Ook vind ik het spannend en ik check even extra of ze nog wel ademt, want in het skipak zit ze goed ingepakt. 

In de stad heb ik twee leuke ervaringen.

* In een winkel waar ik regelmatig kom komt de verkoopster meteen naar me toe om even in de wagen te kijken. We maken kort een praatje en ik vind het leuk dat iemand die ik eigenlijk niet ken interesse toont. 
* Bij de Hema spiek ik bij de babyafdeling en er staan twee meisjes van een jaar of 10 ook te kijken. Een van de meisjes kijkt in de wagen en zegt 'oooh wat schattig' waarop ze meteen haar vriendinnetje port om ook even in de wagen te kijken! 'ooh wat klein nog' zegt ze. Ik vertel trots dat ze nog maar twee weken oud is. Daarop vraagt het meisje of het een jongetje of een meisje is. Haar vriendinnetje reageert meteen met dat zie je toch. Er hangt een roze ding aan de wagen! 

Helaas begint het op het eind te regenen en toen we na 1,5 uur weer thuis waren was ik een verzopen boskatje. Ook de wagen was behoorlijk nat, want ik had geen regenhoes bij me. Oeps beginnersfoutje! 


Hoe ervoer jij de eerste keer buiten met je baby?