dinsdag 26 mei 2015

Pinksterweekend naar Wageningen

Voor onze verjaardagen kregen we van de moeder van mijn man een weekend weg naar Wageningen cadeau. Het was even spannend of het allemaal ging lukken, want het hotel heeft woensdag brand gehad, maar gelukkig kon onze mini vakantie gewoon doorgaan!

Vrijdag:
We kwamen rond een uurtje of 12 aan in het hotel. We konden eigenlijk pas inchecken vanaf 2 uur, maar we gingen vast informeren om zeker te weten dat er geen problemen waren met onze kamer. Gelukkig bleek dit niet zo te zijn en we konden ook meteen onze kamer op! We hebben daar onze spullen neergelegd en zijn daarna Wageningen in gegaan en hebben daar geluncht. Wageningen zelf was vrij klein, dus we besloten om door te gaan naar Veenendaal! Rond het avondeten hadden we niet echt trek, dus we haalden even wat kleins bij de supermarkt. Daarna hebben we goede tijden slechte tijden gekeken op de kamer en een kaartspel gespeeld.

Zaterdag:
We hadden de wekker om half 9 gezet, want we konden ontbijten tot 10 uur en zo konden we dat uitgebreid doen. Na het ontbijt reden we naar Garderen waar een zandsculpturen festijn is. Hier staan allerlei prachtige kunstwerken gepresenteerd die gemaakt zijn van zand. De Thema's waren grootmoedertijd en kinderboeken. Na een uurtje hadden we het wel gezien en we liepen nog even door een beeldentuin die er ook was. Daarna twijfelden we wat we gingen doen. Het was 12 uur, dus we besloten op naar de Apenheul in Apeldoorn te gaan. Ik ben hier al in geen 15 jaar meer geweest en vond het heel leuk om heen te gaan. Na de tijd zijn we nog even Apeldoorn zelf in geweest. Wederom hadden we niet echt honger en gingen we naar de supermarkt voor wat te eten. S'avonds keken we Fifthy shades of grey (AANRADER!) en speelden we een kaartspel.

Zondag:

We werden om kwart over 9 wakker en toen was het haasten naar het ontbijt. Na het ontbijt vertrokken we naar Alpen aan de rijn waar we Avifauna bezochten. Ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden en we waren rond half 5 weer bij het hotel. Honger hadden we nog niet, dus we besloten een uurtje te gaan wandelen rond de gracht van Wageningen. Een gezellig wandeling en in het parkje schoten we outfit foto's (deze konden jullie gisteren zien). Onderweg kwamen we een nest met eieren tegen die van zwanen waren. Grappig zo middenin de natuur. Na het wandelen zochten we een leuk eet adresje. Dit werd uiteindelijk een pannenkoekenhuis in Ede. Na het eten gingen we weer kaarten. We hebben veel lol gehad, want mijn man kon maar niet winnen.

Maandag:
Helaas alweer de laatste dag. We genoten nog een laatste keer van het ontbijt en om 10 uur stapten we in de auto terug naar huis.

Wat heb jij gedaan met de pinksterdagen?