maandag 27 oktober 2014

Solo oogschaduw palette


Ongeveer 2,5 week geleden ben ik samen met mijn moeder bij een ladies night geweest en toen ik mijn aankopen liet zien kwam onder andere dit palette tevoorschijn. Ik kende het merk Solo niet en omdat de kleuren mij aanspraken en de prijs slechts 1 euro was nam ik hem mee. 



Het palette bestaat uit 4 kleuren oogschaduw en een duo spons applicator, maar die gebruik ik persoonlijk nooit. De 4 kleuren die in het palette zitten zijn allemaal glinsterend van gloed en er zit een witte, blauwe, grijze en een donker grijs/zwarte kleur in. Perfect met elkaar te combineren.


Het doosje zelf is heel simpel van plastic en op de achterkant staan de ingrediënten. Ook kun je hier de inhoud vinden en de houdbaarheid. In totaal bevat het palette 8 gram oogschaduw wat neer komt op 2 gram per kleurtje en hij is 12 maanden houdbaar.


Bij het maken van de swatches ben ik positief verrast! De oogschaduws zijn wel vrij zacht waardoor ze een beetje brokkelen, maar de pigmentatie is dik in orde en de glinsteringen zijn goed te zien.


Bij het maken van de ooglook heb ik alle kleuren gebruikt. Je kunt de licht grijze kleur in mijn ooghoek vinden en de blauwe kleur zit juist aan de buitenkant van mijn oog. De witte tint heb ik in mijn crease aangebracht en iets doorgetrokken naar mijn wenkbrauwen. De donker grijze/zwarte kleur gebruikte ik om een lijntje mee te maken op mijn waterlijn! De kleuren blenden makkelijk.



Ondanks dat de oogschaduws iets wat poederig zijn vind ik dit een super mooi palette. De kleuren zijn mooi en goed gepigmenteerd. Dit smaakt naar meer en daarom ben ik op internet gaan speuren naar waar Solo verkocht wordt, maar heb helaas niks kunnen vinden. Het enige wat ik heb ontdekt is dat er op de achterkant van het doosje Fogan staat, maar ook op die site kan ik de paletten niet ontdekken. Jammer, want voor die ene euro had ik nog wel andere kleurstellingen willen kopen!


Ken jij het merk Solo?