zondag 26 oktober 2014

Furry friend tag


Vandaag heb ik weer een tag artikel en wel de furry friend tag. Deze tag staat helemaal in het teken van je huisdier en wij hebben meerdere huisdieren namelijk vissen, kreeften (die zwanger zijn), een konijn en twee katten. Bij deze tag ga ik het enkel alleen over mijn twee katten hebben, want anders wordt het een chaos. 

Wat is de naam van je huisdier?
Onze katten zijn vernoemd naar alcoholische drankjes en heten Grolsch en Bols. Grolsch heeft mijn man. Ik wou graag een kat en hij is er mee ingestemd op voorwaarde dat hij de naam mocht bedenken. Grolsch is vernoemd naar het bier wat mijn man het lekkerste vind. Bols hebben we samen bedacht. Ik vind het drankje Bols erg lekker en we vonden het ook leuk bij Grolsch klinken.


Wat voor dier is het en wat voor ras?
Het zijn allebei katertjes en ze zijn beide een Europese korthaar. Grolsch is zwart wit van kleur en Bols is cypers met wit.

Hoe lang heb je huisdier al? 
Grolsch hebben we nu bijna 5 jaar en kochten we als eerste. Ongeveer een jaar later kwam Bols erbij. De eerste ontmoeting tussen hun was een drama! Grolsch had last van territorium drang en Bols wou alleen maar spelen. Grolsch beet Bols dan hard in zijn hals tot piepend aan toe. Heel zielig, maar gelukkig is het goed gekomen, want ze zijn nu dikke vrienden.


Hoe heb je je huisdier gekregen? 
We hebben ze beide gevonden via marktplaats! Grolsch zijn we gaan bezoeken en dat was meteen raak, maar toen we Bols gingen ophalen kwamen we eigenlijk niet voor hem. De vrouw waarbij we hem kochten woonde op een boerderij en ze had ze allemaal buiten en los lopen, dus na een tijdje gezocht te hebben konden we de kater die we eigenlijk wouden niet vinden. Ik had al snel zoiets van dan doen we deze toch! En dat hebben we uiteindelijk ook gedaan.


Hoe oud is je huisdier? 
Grolsch is geboren op 24-09-2009 en is nu dus 5 jaar. Bols is geboren op 14-06-2010 en is nu dus 4 jaar. 


Wat zijn een paar gekke dingetjes over de persoonlijkheid van je huisdier?
Wat ik zo leuk vind is dat ze duidelijk zo verschillend zijn! Grolsch is wat banger en trekt wat meer naar mijn man toe. Bols is een echt deugniet en nergens bang voor. Bols is echt mijn kat en moet weer veel minder van mijn man hebben. Beide zijn ze heel erg knuffelig en ze voelen onze emoties heel goed aan. Ik kan me nog herinneren dat een hele tijd geleden Bols mijn traan van mijn gezicht likte toen ik moet huilen.


Wat betekent de relatie met je huisdier voor je?
Ik had nooit verwacht dat ik zoveel om die beestjes zou gaan geven! Ik zou echt niet zonder ze kunnen en als we op vakantie zijn dan mis ik ze wel!


Wat zijn je favoriete herinneringen met je huisdier?
Ik wordt blij als ze met elkaar aan het stoeien zijn en heb heel veel leuke herinneringen aan ze. Bols is een held in deuren open maken en daarom staan bij ons in huis alle klinken omhoog.


Wat zijn de koosnaampjes die je hebt voor je huisdier?
Grolsch: Meneer (achternaam) senior zeg ik altijd tegen Grolsch als ik boos op hem ben. Verder Grolsje en moppie.
Bols: Ook Bols noem ik Meneer (achternaam) als ik boos op hem ben, maar dan komt er junior achteraan i.p.v. senior. Verder Bolsje, dottie en kleine!



Wat voor huisdieren heb jij?