dinsdag 19 juli 2016

Recept: Bananen pannekoekjes met kokos en aardbeienpuree


De laatste jaren kwam ik regelmatig op internet recepten en foto's tegen van bananen pannenkoekjes. Twee weken terug besloot ik ze zelf ook maar eens te maken, maar dan wel met kokos en een gezond 'sausje'!


Ingrediënten:
- 1 banaan
- 1 ei
- 2 eetlepels bloem
- handje kokos
- olie of boter om in te bakken
- 5 aardbeien

Benodigdheden: 
- Mengkom
- Garde
- Staafmixer of magic bullig
- koekenpan
- spatel

Bereidingswijze: 
- Mix de banaan, het ei, de kokos en de bloem door elkaar in een mengkom met een garde.
- Verhit de olie in de pan
- Bak van ongeveer 1/4 van het mengsel een pannekoekje
- Maak zo vier pannekoekjes
- Pureer de aardbeien met een staafmixer of in de magic bullit
- Smullen maar!


Het maken van de pannenkoekjes ging nog niet zo heel makkelijk met het omdraaien bleven ze vaak niet mooi heel en ze werden al snel donker, maar de smaak was er gelukkig niet minder om. De pannenkoekjes smaken zoet en de kokos is een lekkere toevoeging. De aardbeien puree vond ik er minder lekker bij dan ik verwacht had. Ik ga deze lunch zeker vaker maken. Het vult goed en het is gezond.


Heb jij wel eens bananen pannenkoekjes gemaakt? En wat is jou recept? 




Gerelateerde artikelen: 
bananen milkshake
lasagne met boerenkool
brownie met kiwisaus, ijs en slagroom