vrijdag 13 mei 2016

Tijd voor jezelf


Geschreven door Jantina
Ik probeer elke dag een momentje voor mezelf te pakken. De ene dag is het meer tijd dan een ander maar ik merk wel dat ik fijner in mijn vel zit als ik net dat beetje tijd voor mezelf neem.

Soms hebben wat tijd voor jezelf nodig. Naast je drukke dagelijkse is het fijn om om wat extra's voor jezelf te doen.




Ik probeer minimaal 1 x per week een lekker gezichtsmasker op te doen.  Ook een extreem lange douche of een ‘dom’ computerspelletje kan je net dat beetje ontspanning geven.




Zelf vind ik het ook heerlijk lekker even een boek te lezen. Ik reis voor mijn werk een half uur met de trein. Ik heb standaard een boek in mijn tas en die pak ik er graag bij tijdens deze momenten. Heerlijk even rust met een goed boek en een kopje thee.


Tijd voor een echte hobby heb ik de laatste tijd helaas niet echt. Ik maak graag dingen voor in huis. Dit kan iets opknappen zijn of iets doen met stof. Echt van alles. Ik vind het erg jammer dat ik daar zo weinig aan toe kom. Daar ga ik binnenkort weer tijd voor proberen te maken.




Ook de tijd met mijn gezin vind ik heerlijk! Ik geniet zo van mijn twee favoriete mannen. Heerlijk naar het bos of juist gewoon lekker en dagje thuis. Vooral nu het mooie weer er weer aan komt!


Als je tijd maakt voor jezelf heb je daardoor meer energie voor anderen.


Wat doe jij graag om te ontspannen?